بیماری التهابی روده خطر بارداری‌ پرخطر را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنان باردار مبتلا به بیماری التهاب روده بیشتر از دیگر زنان، دیابت بارداری، خونریزی پس از زایمان، عوارض فشار خون، زایمان زودرس، محدودیت رشد و مرگ جنین داشتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری التهاب روده یک بیماری غیرقابل درمان است و ماهیت عودکننده و فروکش‌کننده آن برای مبتلایان به این بیماری استرس‌زا است. گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بیماری التهابی روده و خطر بارداری‌های پرخطر، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف بیش از هشت میلیون بارداری را از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بررسی کردند و بیش از ۱۴۰۰۰ زن مبتلا به بیماری التهاب روده را شناسایی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنان باردار مبتلا به بیماری التهاب روده، بیشتر از دیگر زنان، دیابت بارداری، خونریزی پس از زایمان، عوارض فشار خون، زایمان زودرس، محدودیت رشد جنین و مرگ جنین داشتند. زنان مبتلا به بیماری التهابی روده نیز پس از زایمان، مدت بیشتری را در بیمارستان سپری کردند.

به گفته محققان، زنان مبتلا به بیماری کرون و «کولیت اولسراتیو» که هر دو جز انواع بیماری التهابی روده هستند، بیشتر در معرض خطر عوارض بارداری و نتایج ضعیف برای مادر و جنین هستند. این بیماری باعث التهاب مزمن دستگاه گوارش می‌شود و به صورت معمول در میان افراد جوان رخ می‌دهد. توصیه شده است که زنان مبتلا به بیماری التهاب روده متوسط تا شدید، قبل از باردار شدن، مشاوره قبل از بارداری داشته باشند. نتایج مطالعاتی از این قبیل اهمیت کنترل بیماری التهابی روده پیش از بارداری را نشان می‌دهد.

کد خبر 595771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.