افزایش آبخوری‌های عمومی در آلمان طی بحران گرما

دولت فدرال آلمان با تصویب قانونی جدید، شهرداری‌ها را وادار خواهد کرد که مکان‌های خاص و بهینه‌ای را برای نصب آبخوری‌های شهری در نظر بگیرند تا با موج گرمای جدیدی که اروپا را فراگرفته است، مقابله کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت فدرال محیط زیست آلمان قانونی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن شهرداری‌ها مجبور می‌شوند آبخوری‌های عمومی رایگان بیشتری را در شهرها جای‌گذاری کنند. استفی لمکه، وزیر محیط زیست آلمان اعلام کرده است که این اقدام به آلمان در عبور از موج‌های گرما کمک می‌کند و دسترسی رایگان به آب را برای همه تضمین می‌کند.

علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که این آبخوری‌های عمومی دوستدار محیط زیست خواهند بود چراکه آب در ظروف پلاستیکی توزیع نمی‌شود و مستقیم از لوله در دسترس شهروندان قرار خواهند گرفت.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت محیط زیست آلمان، در حال حاضر ۱۳۰۰ آبخوری عمومی در این کشور وجود دارد و به محض تصویب قانون جدید در پارلمان، این تعداد به هزاران مورد دیگر افزایش خواهد یافت.

افزایش آبخوری‌های عمومی در آلمان طی بحران گرما

مقامات می‌گویند که این تنها گام اول اجرای قانون است و مرحله بعدی برنامه‌ای است که از طریق آن شهرداری‌ها باید منابع بیشتری برای نوشیدن آب ایجاد کنند و شامل مقرراتی است که محل دقیق جای‌گذاری آبخوری‌ها را نشان می‌دهد.

بر اساس قانون جدید، آبخوری‌ها باید در مکان‌های عمومی پرتردد مانند میدان‌ها، پارک‌ها، مناطق عابر پیاده و پاساژهای خرید نصب شوند تا نیازهای محلی را برآورده کند.

علاوه بر این، وزارت محیط زیست آلمان اعلام کرده است که آب آشامیدنی با کیفیت بالا که به راحتی در دسترس است، اولین گام برای ایجاد یک برنامه مقابله با گرما است. این اقدام افراد را قادر می‌سازد تا بهتر از خودشان در برابر اثرات گرما بر سلامت محافظت کنند.

همانطور که لمکه گفته است، موج گرما دیگر یک رویداد نادر در آلمان نیست و شهرها باید شروع به انطباق با تغییر آب‌وهوایی بکنند. وزارت محیط زیست قصد دارد یک سند مشورتی و همچنین مطالعه اثربخشی را ایجاد کند تا شیوه‌های مناسب برای کاهش وضعیت بحرانی گرما را به شهرداری‌ها ارائه دهد.

افزایش آبخوری‌های عمومی در آلمان طی بحران گرما

کد خبر 595764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.