طلای خوش‌رنگ وزن ۸۷- کیلوگرم تکواندو بر گردن نماینده شایسته ایران

علی احمدی تکواندوکار وزن ۸۷- کیلوگرم کشورمان موفق شد با درخشش در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، به مدال طلا دست یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حاشیه هفتمین روز از پنجمین دوره مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، روز سوم مسابقات تکواندو، امروز پنجشنبه بیستم مردادماه با برگزاری مبارزات اوزان ۴۶- و ۷۳- کیلوگرم در گروه زنان و ۸۰- و ۸۷- کیلوگرم در گروه مردان برگزار شد و علی احمدی نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کشورمان توانست مدال طلا را از آن خود کند.

علی احمدی دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و در مرحله بعدی برابر «نیکیتا رافالوویچ» قهرمان جهان از کشور ازبکستان قرار گرفت و راند اول ۳ بر یک و در راند دوم نیکیتا را ۶ بر ۵ شکست داد تا دست به‌کار بزرگی بزند و یکی از مدعیان کسب مدال طلای این وزن را حذف کند.

نماینده ایران در مرحله نیمه‌نهایی حریف «طه‌بیچر» از کشور میزبان شد و او را با نتیجه ۲ بر صفر مقتدرانه شکست داد و راهی فینال شد.

احمدی در فینال «فهد صبیحی» از اردن را پیش‌رو داشت که بعد از آنکه راند اول را ۱۳ بر ۸ واگذار کرد، در راند دوم با ۵ اخطاره‌کردن حریف و ۷ بر یک کردن نتیجه مسابقه برنده شد تا کار به راند سوم بکشد. این مسابقه که بسیار مهیج و پرتکنیک بود توجه و تشویق مسئولین و تماشاگران حاضر در سالن را به خود جلب کرد. در راند سوم اما علی احمدی هوشمندانه مسابقه داد و با نتیجه ۷ بر ۶ برنده شد تا سومین طلای تکواندو را به‌نام خود ثبت کند.

لازم به ذکر است در گروه زنان؛ زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم، در دور نخست دیدار برابر «سوده یارن» حریفی از کشور ترکیه دارنده مدال طلای جهان بازنده و از گردونه رقابت‌ها حذف شد؛ پیش از احمدی، مهران برخورداری نیز در وزن ۸۰- کیلوگرم با واگذاری نتیجه برابر «شوخرات سالائف» حریف ازبکستانی خود به مدال برنز بسنده کرده بود.

به گزارش ایمنا، تا به‌اینجا، ناهید کیانی، حسین لطفی و علی احمدی ۳ مدال طلا، غزل سلطانی و زینب اسماعیلی ۲ نشان نقره، مهدی حاج‌موسایی، مهران برخورداری، محمدصادق دهقانی و نسترن ولی‌زاده هم ۴ مدال برنز برای تیم‌ملی تکواندو کسب کرده‌اند.

کد خبر 595635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.