با میدل‌باس، ترافیک روان می‌شود؟

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خدمات آنلاین مدیریت شهری اصفهان به هیئات مذهبی، ساماندهی ورودی‌های میدان امام (ره) تا یک سال آینده، حس‌تعلق شهروندی با تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی»، حضور پرشور ۳۲ هیئت مذهبی در شاه‌چراغ شیراز و اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه میدل باس به ناوگان حمل‌ونقل اصفهان را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

خدمات آنلاین مدیریت شهری اصفهان به هیئات مذهبی

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم حمایت از هیئت‌های مذهبی برای برگزاری پرشور عزاداری امام حسین (ع)، اظهار کرد: سال‌های گذشته کمک‌ها به موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی انجام می‌شد و امسال نیز کمک‌ها به هیئت‌ها و مراکز فرهنگی در قالب چاپ پرچم، ارائه پایه تبلیغاتی، بنر، اختصاص مکان مناسب جهت برپایی مراسم عزاداری به هیئت‌ها انجام شده است.

وی در خصوص نحوه صدور مجوز برای برپایی مراسم عزاداری در محرم، افزود: امسال علاوه‌بر این کمک‌ها، صدور هر نوع مجوز جهت برپایی موکب، هیئت و مجالس عزاداری امام حسین (ع) به صورت آنلاین تعریف شده است، موکب‌ها، هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی در طول شبانه روز بدون مراجعه حضوری می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مدیریت شهری در حیطه وظایف خود به برپایی پرشور مراسم عزاداری امام حسین (ع) کمک می‌کند، اضافه کرد: موکب‌ها و هیئت‌ها در صورت نیاز به کمک از جمله نصب بنر، محل مناسب برای برپایی موکب و حتی نیاز به ماشین‌آلات برای نصب علائم می‌توانند به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنند، مدیریت شهری در همکاری با سازمان‌های ذی‌ربط درخواست‌ها را بررسی و پاسخ می‌دهد تا مشکلات موجود رفع و مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

ورودی‌های میدان امام (ره) تا یک سال آینده ساماندهی می‌شود

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص ساماندهی ورودی‌های میدان امام (ره)، اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری دوره ششم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری، چند اولویت مهم در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از این موضوعات مطرح شده، بحث بافت تاریخی شهر و گردشگری اصفهان بود که مورد توجه رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان قرار گرفت، بر این اساس کارگروه بافت تاریخی ایجاد شد که هر هفته با حضور کارشناسان مربوطه برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با مثبت ارزیابی کردن تصمیماتی که در کارگروه بافت تاریخی در خصوص بافت تاریخی و گردشگری اصفهان گرفته می‌شود، گفت: برگزاری جلسه با فعالان بافت تاریخی اصفهان و تجلیل از آنها، تعیین راهکار جذب سرمایه‌گذار جدید برای بافت تاریخی و معرفی محورهای تاریخی مغفول مانده همچون مدرسه ابن‌سینا از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به تازگی در کارگروه بافت تاریخی مطرح و پیرامون آن برنامه‌ریزی شده است، بحث نازیبایی‌ها و آسیب‌های ورودی‌های مختلف میدان امام (ره) است.

حس‌تعلق شهروندی با تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی»

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شعار «اصفهان من شهر زندگی» یکی از شعارهایی است که در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده است و هر ۱۳ نفر عضو شورای ششم بر آمده از یک مجموعه بودند و تلاش اعضا بر این است که در ادامه خدمات مؤثر و مفید که در دوره‌های قبل در شهر اصفهان انجام شده است، اقدامات جدیدتر، به‌روزتر و موثرتری را برای شهروندان اصفهان انجام دهند تا حس تعلق شهروندان به شهر اصفهان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه با ارائه این شعار حس تعلق شهروندان به شهر اصفهان بیشتر می‌شود، ادامه داد: شهروندان اصفهانی با اجرایی شدن شعار «اصفهان من، شهر زندگی» می‌تواند احساس تعلق بیشتری به اصفهان داشته باشند و مدیریت شهری نیز در تلاش است تا این شعار محقق شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود که سرمایه‌ها و شهروندان از اصفهان گریزان نشوند، باید در تلاش باشیم تا پروژه‌هایی برای شهر اصفهان تألیف و اجرا و خدماتی برای شهروندان اصفهان فراهم شود تا در تمام حوزه‌ها این حس تعلق برای آنها شکل بگیرد.

حضور پرشور ۳۲ هیئت مذهبی در شاه‌چراغ شیراز

مهدی نصیری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: با همکاری و همراهی نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز، هماهنگی سپاه فجر استان فارس، سپاه عشایر استان فارس و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط حدود ۳۲ هیئت قشقایی شهرستان شیراز با هم هماهنگ شدند و از میدان شهدای شیراز به سمت حرم مطهر احمدبن‌موسی (ع) به سوگواری سید و سالار شهیدان پرداختند.

وی ادامه داد: این مراسم در میدان شهدا با مرثیه‌خوانی آغاز شد و حرکت دسته‌ها در قالب هیئت واحد مذهبی ابوالفضل‌العباس (ع) قشقایی‌ها همراه با تشییع نمادین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری به سمت حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) ادامه داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حضور پرشور هیئت‌های مذهبی در شاه‌چراغ، گفت: سوگواری حسینی توسط عشایر شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (ع) با حضور حدود سه هزار نفر از قوم قشقایی‌های سلحشور و همیشه در صحنه برگزار شد، این مراسم با همکاری ۳۲ هیئت مذهبی در شیراز برپا شد.

۱۰۰ دستگاه میدل‌باس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: جهت تقویت ناوگان اتوبوسرانی خرید ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس در دستور کار است که ۵۰ دستگاه ابتدای مهرماه و ۵۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال به خطوط اتوبوسرانی اضافه می‌شود.

وی در خصوص عملکرد مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل، اضافه کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر تلاش بر این است که حمل‌نقلی روان را رقم بزنیم، در این راستا آزادسازی گلوگاه‌ها، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، توسعه مترو، هوشمندسازی ترافیک و حمل‌ونقل شهری در دستور کار قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۴۵ درصد از بودجه امسال به حوزه حمل‌ونقل اختصاص یافته است، گفت: حمل‌ونقلی ایمن، سریع، قابل اعتماد و مقرون به صرفه مد نظر مدیریت شهری است، به همین منظور این بودجه در حوزه حمل‌ونقل همگانی و نیمه‌همگانی هزینه می‌شود.

وی افزود: آرام‌سازی ترافیک محلات، رفع مزاحمت‌های ترافیکی و افزایش ایمنی، توجه به نوسازی و بهسازی حمل‌ونقل عمومی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار دارد.

فلاح با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت در حوزه حمل‌ونقل، تصریح کرد: با کمک دولت می‌توانیم خط دو مترو را هرچه سریع‌تر تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم و به سمت گسترش مترو در دیگر مناطق برویم، از جمله این مناطق محور باغ‌رضوان است که امیدواریم در مسیر توسعه مترو، خط شرق به غرب را نیز ایجاد کنیم.

کد خبر 595627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.