۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
آرامش به بازار نفت بازگشت

پس انتشار گزارش تورم آمریکا که کمتر از انتظار بود قیمت نفت کاهشی شد، نفت وست تگزاس اینترمیدیت در معاملات اولیه آسیا تا ۹۱ دلار کاهش یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از اکوایران، داده‌های آمریکا در مورد میزان ذخایر نفتی و تولید نشان می‌دهد که شرایط سخت و انقباضی عرضه کمتر شده، جریان در یک خط لوله کلیدی اروپایی نیز دوباره برقرار شد به همین دلیل قیمت نفت کاهش پیدا کرده است.

روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش پیدا کرده بود اما پس انتشار گزارش تورم آمریکا که کمتر از انتظار بود قیمت نفت کاهشی شد، نفت وست تگزاس اینترمیدیت در معاملات اولیه آسیا تا ۹۱ دلار کاهش یافت. ارقام دولت ایالات متحده نشان می‌دهد که با افزایش تولیدات محلی ذخایر به بیشترین حد از ماه دسامبر رسیده است‌. علاوه بر این عرضه نفت خام روسیه از طریق شاخه جنوبی خط لوله دروژبا از روسیه به اروپای مرکزی با حل اختلافات پرداخت از سر گرفته شد.

تورم در جهان به خاطر مشکلات زنجیره عرضه و جنگ روسیه و اوکراین افزایش یافته است به همین دلیل دولت‌ها اقدام به اعمال سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ بهره کردند تا تورم را کاهش دهند و در این شرایط، معامله گران کاهش روند رشد اقتصادی را برای سال جاری پیش بینی می‌کنند. نفت خام در اوایل این ماه به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته سقوط کرد که ناشی از چشم انداز کاهشی رشد اقتصاد جهانی است.

این افت قیمت تمام عایدی که نفت خام از اوایل حمله به اوکراین به دست آورده بود را از بین برد. افزایش تحریم‌ها علیه بزرگترین صادرکننده انرژی جهان هم مانع از کاهش قیمت نفت نشد.

برای روز پنج شنبه سرمایه گذاران از چشم انداز آژانس انرژی بین الملل و اوپک مطلع شدند، اکثر تحلیلگران برای نفت روند نزولی تا فصل زمستان را پیش بینی می‌کنند، یکی از دلایلی که روند کاهشی قیمت نفت برای آینده را تایید می‌کند، کاهش اسپردهای زمانی کلیدی است اسپرد فوری نفت وست تگزاس اینترمیدیت که تفاوت بین دو مورد از نزدیک ترین قراردادها را اندازه گیری می‌کند نشان می‌دهد که اسپرد فوری از ۲.۸۸ دلار در ماه گذشته به ۷۰ سنت در این ماه کاهش یافته است.

منبع: اقتصادنیوز

کد خبر 595626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.