از گروگانگیری به خاطر اختلافات مالی تا انهدام باند انحرافی عرفان حلقه در یزد

گروگانگیری به خاطر اختلافات مالی، غرق شدن پنج عضو یک خانواده در استخر کشاورزی، قهوه مسموم پنج نفر را راهی بیمارستان کرد، انهدام باند انحرافی عرفان حلقه در یزد، پلیس مانع خودسوزی شهروند ۲۱ ساله شد و دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در ملایر را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: درپی اعلام یک فقره آدم ربایی و گروگان‌گیری به دلیل اختلاف مالی در شهرستان بندرعباس، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی و اقدامات پلیسی مشخص شد فرد ربوده شده ساکن کشور امارات عربی است که برای وصول طلب خود به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نزد یکی از دوستان خود در شهرستان بندرعباس حضور داشته و پس از تماس تلفنی توسط افراد بدهکار ربوده شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: بلافاصله با اجرای طرح مهار و حضور اکیپی از تیم واکنش سریع شهرستان بندرعباس و کارآگاهان پلیس آگاهی خودروی یکی از متهمان شناسایی و توقیف و متهم نیز دستگیر شد. با تلاش همه جانبه پلیس، آدم ربایان عرصه را بر خود تنگ دیده و فرد ربوده شده را سالم آزاد و با اقدامات پلیسی محل اختفا دو متهم دیگر نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اهمیت و نقش بی‌بدیل همکاری شهروندان با پلیس در کشف جرایم، از عموم شهروندان و مردم استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه موارد مشکوک در اسرع وقت از طریق سامانی تلفنی ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

غرق شدن ۵ عضو یک خانواده در استخر کشاورزی

حیدر احسانی رئیس شبکه بهداشت تایباد، اظهار کرد: ظهر پنجشنبه طی تماسی با اورژانس تایباد از مفقود شدن پنج نفر در نزدیکی استخر کشاورزی در محدوده چاه درختی تایباد خبر دادند که احتمالاً در استخر غرق شدند.

وی افزود: تیم اورژانس تایباد بلافاصله در صحنه حاضر شدند و با تأیید غرق شدگی افراد از سازمان آتش نشانی تایباد و نیروی انتظامی درخواست کمک کردند که در نهایت با تلاش غواصان سازمان آتش نشانی پیکر پنج نفر از آب خارج شد.

رئیس شبکه بهداشت تایباد خاطرنشان کرد: سه تن از جانباختگان نوجوان و دو نفر دیگر میانسال بوده و با هم رابطه خویشاوندی داشته‌اند. در حال حاضر پیکر این افراد برای بررسی‌های تکمیلی به پزشکی قانونی منتقل شده است.

قهوه مسموم ۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

دکتر تقی دولت آبادی رئیس سازمان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار کرد: پنج نفر با اظهار مسمومیت به بیمارستان جاجرم مراجعه کردند که هم اکنون سه بیمار ترخیص و دو نفر در بیمارستان بستری هستند و حال عمومی بیماران خوب گزارش شده است.

وی تصریح کرد: پس از دریافت گزارش یکی از بیمارستان‌ها به مرکز اداره عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر مراجعه پنج نفر با علائم سردرد، سرگیجه و تپش قلب، این موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد.

رئیس سازمان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: این بیماران طی دو سه روز گذشته با علائم مشابه مراجعه کرده‌اند و این موضوع از طریق معاونت بهداشت و معاونت غذا دارو برای تشخیص کامل و نهایی درحال بررسی است.

وی با بیان اینکه مردم در صورت مواجهه با مسمومیت دارویی و غذایی به اورژانس مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم هرگونه تخلفی را مشاهده کردند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا گروه‌های کارشناسان علوم پزشکی به محض اطلاع، پیگیری‌های لازم را خواهند داشت.

انهدام باند انحرافی عرفان حلقه در یزد

در اطلاعیه روابط عمومی سپاه الغدیر آمده است: پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه الغدیر یزد در یک عملیات اطلاعاتی اقدام به دستگیری سرشبکه و هفت نفر از فعالان فرقه انحرافی عرفان حلقه در سطح استان کردند. این افراد با ادعاهای واهی همچون فرادرمانی، شفابخشی، جاذبه درمانی و تشعش دفاعی فعالیت غیرقانونی داشته‌اند.

اقدامات این جریان انحرافی منجر به آسیب‌های روحی و روانی در افراد، انحراف اعتقادات و در نتیجه فروپاشی خانواده‌ها شده است. از مردم فهیم استان درخواست داریم تا ضمن بالا بردن هوشیاری خود نسبت به فعالیت‌های انحرافی فعالان عرفان‌های نوظهور در محیط پیرامونی خود، هرگونه برپایی کلاس، تجمع و فعالیت‌های افراد در این خصوص را از طریق تلفن ۱۱۴ ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه استان یزد اطلاع رسانی نمایند.

پلیس مانع خودسوزی شهروند ۲۱ ساله شد

سرهنگ محمود حافظی فرمانده انتظامی شهرستان رشت، اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قصد خودکشی فردی در منطقه چهار راه دیلمان شهرستان رشت، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۴ در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه پس از حضور پلیس در آدرس مورد نظر مشاهده شد یک پسر جوان در خیابان با ریختن بنزین روی خود قصد خودسوزی و خودکشی دارد، افزود: اقدام به موقع و تلاش‌های پلیس، مانع از خودکشی این شهروند ۲۱ ساله شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته علت و انگیزه این فرد از اقدام به خودکشی، مشکلات روحی و روانی بوده است. یاس و ناامیدی، نداشتن اعتماد به نفس در مبارزه با مشکلات زندگی و یک تصمیم آنی باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود و مشاوران پلیس در مقرهای انتظامی آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای و رفع مشکلات شخصی و خانوادگی شهروندان را دارند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در ملایر

حسین بشری معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار کرد: روز گذشته تعدادی از اهالی یکی از شهرستان‌های استان مرکزی به خیابان ۳۲ متری شهر ملایر مراجعه کرده و با تعداد دیگری از همشهری‌های خود درگیر شدند.

وی اضافه کرد: افراد حاضر در نزاع با چوب به یکدیگر حمله‌ور شده و پس از ضرب و شتم یکدیگر بلافاصله از محل متواری شدند. این نزاع در منظر عموم صورت گرفته و فیلم آن نیز در فضای مجازی منتشر شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: در این راستا مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر با دستور مقام قضائی نسبت به دستگیری تعدادی از آنان اقدام و با اخذ نیابت قضائی دستگیری سایر افراد در استان مرکزی را نیز در دستور کار قرار دادند.

وی علت و انگیزه درگیری را وجود اختلاف بین این دو طایفه از ماه‌ها پیش دانست و افزود: این افراد به جای پیگیری از طریق مجاری قانونی با یکدیگر درگیر شدند که با توجه به بروز نزاع دسته جمعی در منظر مردم، طبق قانون با قاطعیت با این افراد برخورد می‌شود.

کد خبر 595612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.