مورایس: بازی بزرگی فردا برگزار می‌شود/ استقلال و سپاهان بلندپرواز هستند!

سرمربی فوتبال سپاهان گفت:بازی بزرگی بین ۲ باشگاه بلندپرواز و دارای بازیکن باکیفیت در لیگ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از با استقلال اظهارکرد: امیدوارم در آینده اسم همدیگر را بشناسیم. من می‌دانم که چقدر بیزینس رسانه در فوتبال مهم است. نه تنها به عنوان یک بیزینس نگاه می‌کنم، بلکه علاقه زیادی در نگاه شما دیده می‌بینم. من احترام می‌گذارم به علاقه شما و در خدمت شما هستم. تا امروز ممکن نبود اما فکر می‌کنم از الان با هماهنگی و سازماندهی و به خاطر شروع لیگ می‌توانیم از هم بخواهیم که کارمان را درست انجام دهیم تا علاقه و اشتیاق به شکلی مثبت در میان طرفداران فوتبال افزایش یابد. آرزوی موفقیت برای همه شما دارم.

وی ادامه داد: اگر سوال شما تنها در خصوص این است که چه احساسی درباره بازی فردا دارم باید بگویم که بازی بزرگی در لیگ است. بین ۲ باشگاه بلندپرواز و دارای بازیکن باکیفیت. حسی که من دارم این است که ۲ تیم می‌توانند بازی خوبی ایجاد سازند. یک بازی کلاسیک از نظر من است. نمی‌توانید نتیجه را پیش بینی کنید. بازی متفاوتی نسبت به بقیه بازی‌ها است. حس و حال متفاوتی خواهد داشت و قطعاً بازی فردا لذت بخش خواهد بود. این چیزی است که می‌تواند بازی فردا به خوبی نشان دهد.

سرمربی سپاهان در خصوص رابطه با ساپینتو گفت: او دوست من است و همانطور که دیدید رابطه خوبی با هم داریم. ما مربیان حرفه‌ای هستیم و باخبریم چرا در اینجا حضور داریم. ما تمام دانشمان را در اختیار تیم قرار خواهیم داد تا به بهبود کیفیت فوتبال ایران کمک کرده باشیم. این تنها قصد و نیت ما نیست و همه مربیان لیگ قصد دارند که کیفیت لیگ را ارتقاء دهند.

مورایس در پاسخ به سوال خبرنگار که سطح توقع از سپاهان امسال بسیار بالا رفته و بسیاری حتی معتقدند که این تیم باید قهرمان آسیا شود، اظهار داشت: من با کوله‌بار متفاوتی وارد ایران شدم و از این سطح انتظارات احساس غرور می‌کنم. همانطور که شما گفتید، ما بازیکنان باکیفیتی داریم. من به این بازیکنان ایمان دارم. ما اینجا هستیم که کارمان را با بازیکنان‌مان به نحو احسن انجام دهیم و هدفمان هم این است که برنده بازی شویم. من نمی‌توانم آینده را پیش بینی کنم که می‌توانیم قهرمان شویم یا نه ولی از درک هواداران از این احتمال باخبر هستم و به آن احترام می‌گذارم.

وی ادامه داد: هر کسی می‌تواند این احساس و فکر را داشته باشد که تیم می‌تواند قهرمان شود. شاید دارند درست می‌گویند. من هم می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا با بازیکنانم کار کنم و این امر را به واقعیت بدل سازم.

مواریس در رابطه با نقل قول آبولا که نوشته بود ساپینتو با پاره کردن یک دستمال کاغذی نشان داده که آن دستمال کاغذی سپاهان است، گفت: از کاغذ من اطلاعی ندارم و این جنبه‌های فان و طنز است. موضوع فقط بازی ما نیست، بازی هواداران هم است. چیزی در مورد این داستان من یادم نمی‌آید و نمی‌دانم.

وی درباره اینکه آیا بازی بدون تماشاگر فردا به نفع میهمان است، ادامه داد: من قدرت نظر دادن در این مورد این چیزها را ندارم. همانطور که قبلاً گفتم من وقتی به خانه یک دوست دعوت می‌شوم به قوانین آنجا احترام می‌گذارم. من به تصمیم‌گیری‌هایی که اتخاذ می‌شود هم احترام می‌گذارم چون در خانه آنها رخ داده است. در خانه من، می‌توانم حرفی برای گفتن داشته باشم. من در اینجا فقط می‌پذیرم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به اینکه سرمربیان پرتغالی خیلی در اینجا موفق نبودند، گفت: در اینجا فقط به موفقیت باشگاه و تیمم فکر می‌کنم. در مورد خودم خیلی نمی‌خواهم به این فکر کنم که آینده من چه می‌شود.موضوع، من نیستم و خوشحالی من تیمم است و به این فکر نمی‌کنم که در آینده قرار است چه اسمی از من باقی بماند.

وی در پاسخ به اینکه آیا بازیکن مدنظر او جذب شده‌اند یا نه، اظهار داشت: وقتی من به اینجا رسیدم، اولین چیزی که گفتم این بود که ما اینجا هستیم که کاری با هم انجام دهیم. وقتی آمدم به اینجا توقع نداشتم که تنها کار کنم. از باشگاه انتظار داشتم که یک سازماندهی داشته باشد که به عنوان یک تیم با هم کار کنیم تا بتوانیم یک موفقیت را خلق کنیم. این فقط برای یک تیم فوتبال نیست. هر چیزی که در حول محور فوتبال است را دربرمی‌گیرد. من در این باشگاه این سازماندهی را پیدا کردم و بهترین تصمیم‌ها را گرفتیم یا در حال حاضر تصمیماتی فکر می‌کنیم خوب هستند را گرفتیم. این تصمیمات را ما را به سوق می‌دهد که چیزی که دنبالش هستیم. این موضوع فردی نیست و به عنوان مربی، من فقط یک یا ۲ بازیکن نمی‌خواهم که مدنظرم باشد. مثلاً به عنوان یک مربی من باید این حس را در حول خودم ایجاد کنم و تنها نمی‌توانم کار کنم. ما در زمینه بازیکنان فکر می‌کنم به موفقیت رسیدیم.

سرمربی سپاهان اضافه کرد: کیفیت فوتبال ایران را خوب می‌شناسم. بودن در کره جنوبی هم باعث شد تا متوجه شوم، اگر بخواهیم کیفیت فردی بازیکنان را بسنجیم در ایران، سطح کیفیت بازیکنان فوتبال به اندازه کافی است. به اندازه‌ای است که بدون فکر کردن به اینکه یک تیم بازیکن خارجی دارد یا نه، این تیم می‌تواند قهرمان شود. وقتی شما به لیگ ایران می‌آیید و در بهترین تیم‌ها هستید، آنها پتانسیل لازم را دارند که بتوانند در کشور و لیگ‌های معتبر دیگر نتایج خوبی بگیرند.

وی ادامه داد: بله من خونریزی مغزی داشتم و ۱۲ روز در بیمارستان هم بودم. من وقتی اونجا بودم نمی‌دانستم زنده می‌توانم بمانم یا نه. از آن لحظه زندگی من وارد بعد جدیدی شد و من به دلیل اینکه چرا انسان خلق شده است را به آن رسیدم. من فکر می‌کنم زندگی فوق‌العاده است و این احتمال را می‌دهد که شاد باشیم. یکی از مهمترین چیزها این است که من به آن رسیدم و به من آمرزش و رحمت داد. خیلی حس بهتری نسبت به زندگی پیدا کردم و فقط لذت و آرامش را برای همه به ارمغان بیاورم.

مورایس در پاسخ به اینکه آمار او مقابل سرمربیان پرتغالی یک برد، سه تساوی و سه باخت است، گفت: یادم نبود و این آمار برایم جالب بود. این بازی را نمی‌توان خیلی آن را پیش‌بینی کرد چون بازی کلاسیکی است و احساسات زیادی در آن دخیل است. فقط بازی‌ای است که می‌توانید نتیجه آن را پس از بازی بفهمید. من واقعاً نمی‌دانم چه تقابلی رخ خواهد داد. توقع من این است که بازی، بازی خوبی خواهد بود.

سرمربی سپاهان در خصوص همکاری با مورینیو اظهار داشت: هر کاری که شد انجام دادم به عنوان یکی از بهترین مربیان دنیا. من هر کاری که ایشان انجام داد را مهم در نظر می‌گیرم. به اشکال متفاوت از مورینیو از من می‌پرسند. او مربی کامل است. او مربی است که به نتیجه نگاه می‌کند و اینکه چگونه می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. او یکسری اولویت‌ها برای خودش دارد. اولویت او تغییر نتیجه است، او یک مربی تهاجمی است. وقتی نیازمند دفاع باشد، آن را اجرایی می‌کند. مربی متعادلی است و بسیار واقع‌گرا است. آدمی نیست که یک تیم را ببیند، فانتزی از آن نمی‌سازد و واقعیت را می‌گوید. من قبلاً گفتم که چیزی نیست که بخواهیم آن را در فوتبال بسازیم.برخی از مربیان می‌خواهند چیز جدیدی در فوتبال خلق کنند ولی مورینیو این شکلی نیست. او می‌داند فلسفه فوتبال چه است و هواداران، بازیکنان و باشگاه چه می‌خواهند و آن را انجام می‌دهد.

وی در رابطه با اینکه با مورینیو در ارتباط است، گفت: البته. او دوست صمیمی من است.

مبنع: فارس

کد خبر 595603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.