همه چیز راجع به مراسم توپ طلای ۲۰۲۲

مراسم توپ طلای امسال با تغییر فرمت، زودتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شصت‌وششمین دوره جایزه معتبر توپ طلا به دلیل تغییر فرمت، قرار است زودتر از دوره‌های قبلی خود در سال جاری برگزار شود. جایزه معتبر فوتبال که توسط فرانس فوتبال ارائه و برنده آن توسط خبرنگاران بین‌المللی مشخص می‌شود، به خاطر عملکرد فوتبالیست‌ها در طول یک فصل کامل از سال ۲۰۲۲ به بعد اهدا می‌شود. پیش‌تر، این جایزه به خاطر عملکرد بازیکنان در یک سال تقویمی تعلق می‌گرفت.

توپ طلای ۲۰۲۱ را لیونل مسی به خانه برد که اکنون رکورد هفت عنوان را در قفسه جام‌های خود دارد. شب‌های گذشته اسامی سی نفره اعلام شد و در میان تعجب، اسمی از لیونل مسی در آن نبود.

در رده دوم کریستیانو رونالدو با مجموع پنج توپ طلا قرار دارد که آخرین بار در سال ۲۰۱۷ برنده آن شده است. توپ طلای زنان سال گذشته که به عنوان «توپ طلای فمینین» نیز شناخته می‌شود، توسط «الکسیس پوتیاس» بازیکن بارسلونا به خانه برده شد.

همه چیزهایی را که باید درمورد تاریخ‌ها، نامزدها و برگزیدگان توپ طلای این فصل بدانید:

نامزدهای توپ طلای ۲۰۲۲ چه کسانی هستند؟

نامزدهای توپ طلای مردان و زنان ۲۰۲۲ شب گذشته آگوست ۲۰۲۲ مشخص شد. لیست نامزدها توسط فرانس فوتبال اعلام شد.

توپ طلای ۲۰۲۲ چه زمانی برگزار می‌شود؟

مراسم توپ طلای ۲۰۲۲ در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ در تئاتر دو شاتل پاریس برگزار می‌شود. زمان برگزاری این مراسم هنوز اعلام نشده است.

در این مراسم جایزه کوپا (برای بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال) و یاشین (برای بهترین دروازه‌بان) اهدا خواهد شد که لیست آن هم اعلام شده است. جام کوپا توسط پدری به دست آمد در حالی که جیانلوئیجی دوناروما جام یاشین را در سال ۲۰۲۱ به دست آورد.

همه چیز راجع به مراسم توپ طلای ۲۰۲۲

نامزدهای توپ طلای ۲۰۲۲ چه کسانی هستند؟

کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید، یکی از مدعیان اصلی برای بردن توپ طلای ۲۰۲۲ است. این مهاجم فرانسوی به رئال مادرید کمک کرد تا هم لالیگا و هم لیگ قهرمانان اروپا را بالا ببرد و در رقابت‌های اروپایی تأثیرگذار بود که پیروزی‌های خارق‌العاده‌ای را در برابر تیم‌هایی مانند پاری سن ژرمن و منچسترسیتی رقم زد.

سادیو مانه می‌تواند نخستین بازیکن آفریقایی باشد که پس از جورج وه آ که در سال ۱۹۹۵ برنده توپ طلا شد، این جایزه را کسب کند. او با به ثمر رساندن ۳۳ گل و کمک به تیم‌هایش در راه کسب جام ملت‌های آفریقا، جام حذفی و جام کارابائو، حالا پشت سر بنزما قرار دارد.

هم‌تیمی سابق او در لیورپول، محمد صلاح، خرید جدید بارسلونا، روبرت لواندوفسکی و مهاجم فوق ستاره پاری سن ژرمن، کیلیان امباپه، از دیگر افرادی هستند که شانس کسب توپ طلا را دارند.

کد خبر 595588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.