سیاست کلی نظام و فدراسیون پاورلیفتینگ توجه به ورزش بانوان است

رئیس رییس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا در کاشان عنوان کرد سیاست کلی نظام و فدراسیون پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران توجه به بانوان در این رشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرشید سلطانی رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ IPF در کاشان اظهارکرد: سیاست کلی نظام و فدراسیون پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران توجه به بانوان در این رشته است.

وی با تأکید بر توسعه ورزش پاورلیفتینگ بانوان، افزود: طرح فدراسیون پاورلیفتینگ برای توانمند سازی بانوان ورزشکار این رشته، تهیه زیر ساخت‌های اختصاصی ویژه بانوان و برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ بانوان در سالن‌های اختصاصی ویژه بانوان در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

سلطانی با اشاره به اینکه این طرح از سوی ایران برای بانوان ورزشکار این رشته با استقبال فدراسیون بین المللی قرار گرفته است، تصریح کرد: برای فدراسیون بین المللی مجزا بودن سالن مسابقات بانوان این رشته مهم نیست بلکه برای آنها فعال بودن بانوان این رشته ورزشی مهم است.

به گفته وی رعایت مسائل شئونات اسلامی در ورزش بانوان مسلمان برای فدراسیون بین المللی پذیرفته شده است و فدراسیون بین المللی همکاری لازم را در این زمینه دارد.

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا در ادامه از برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ بانوان ایران در اواخر شهریورماه امسال خبر داد و افزود: برای برگزاری این مسابقات که لباس ورزشی شبیه وزنه برداران دارند از سوی وزارت ورزش حمایت شده است.

سلطانی همچنین از برگزار تورنمنت پاورلیفتینگ بانوان ورزشکار کشورهای اسلامی خبر داد و افزود: این مسابقات با حضور بانوان چندین کشور مسلمان برگزار خواهد شد.

به گفته وی تلاش شده تا در فدراسیون پاورلیفتینگ و در سال‌های آینده به شکلی که فدراسیون وزنه برداری اداره می‌شود ساختار آن حفظ شده و مدیریت شود.

کد خبر 595537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.