واکنش بنیاد شهید اصفهان به انتشار یک ویدئو در فضای مجازی

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی درباره مشکلات پیش روی یک جانباز اصفهانی دوران دفاع مقدس، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نسبت به این مسئله واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای گذشته ویدئوی منتشر شده از وضعیت نامناسب یک جانباز دفاع مقدس در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. در این ویدئو که توسط یکی دیگر از جانبازان دفاع مقدس در بازدید از خانه این ایثارگر دوران جنگ تحمیلی گرفته شده است، وضعیت نامناسب کپسول اکسیژن، دارویی و منزل مسکونی این جانباز به نمایش در آمده است.

بر اساس این ویدئو این رزمنده دفاع مقدس یک دختر معلول نیز دارد و در شرایط سختی گذران زندگی می‌کند. مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در پی انتشار این ویدئو از انجام اقدامات همه‌جانبه برای حل مشکل مسکن این جانباز خبر داد.

مسعود احمدی‌نیا با بیان اینکه این جانباز ۳۰ درصد دارای مشکلات زیادی در زندگی شخصی بوده است، اظهار کرد: متأسفانه همسر این جانباز دچار بیماری سختی بوده و فرزند ایشان نیز معلول است و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تاکنون تمام خدمات مشمول قانونی را به ایشان ارائه داده است و حقوق حالت اشتغال، حق پرستاری و یارانه ماده ۲۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به ایشان در حال پرداخت است. همچنین در سال‌های قبل یک قطعه زمین مسکونی طبق ضوابط به ایشان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه خدمات مددکاری نیز به این جانباز ارائه می‌شود، گفت: مدیران و کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران از گذشته به صورت مستمر با خانواده این جانباز در ارتباط هستند، اما او به دلیل برخی مسائل روحی از جابه‌جایی مسکن فعلی خود خودداری کرده است که برای حل این مشکل نیز مددکار بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده این جانباز در تلاش هستند.

مدیرکل بنیاد استان اصفهان خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت همه جانبه از ایثارگران عزیز حمایت می‌کند و با ارائه تسهیلات لازم و با موافقت این جانباز جابه‌جایی ایشان به مسکن مناسب به زودی انجام خواهد شد.

احمدی‌نیا در پایان با بیان اینکه این جانباز از پخش فیلمی درباره مسائل خود در فضای مجازی ابراز نارضایتی می‌کند، ادامه داد: خانواده ایشان در تماس با بنیاد شهید و امور ایثارگران از انتشار فیلمی از حریم شخصی خود به شدت گلایه دارند و این امر موجب نارضایتی شدید ایشان شده است از این رو ضروری است، فعالان فضای مجازی با رعایت اخلاق به ضرورت حفظ شأن و کرامت افراد توجه داشته باشند و زمینه سوءاستفاده دشمنان ملت ایران را فراهم نکنند.

به گزارش ایمنا، نقش رزمندگان اصفهانی در جنگ تحمیلی با همت دلاورمردان و فرماندهان این دیار آن‌چنان برجسته بود که اصفهان را خط‌شکن جبهه‌های نبرد حق بر ضد باطل معرفی کرده‌اند. استان اصفهان، بیش از ۴۷ هزار و ۸۸۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که از این تعداد، ۶ هزار و ۷۰۰ نفر، جانباز بالای ۲۵ درصد و یک‌هزار و ۲۰ نفر، جانبازان ۷۰ درصدی هستند.

کد خبر 595530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.