گلایه شهروندان گلپایگان از جولان گله‌ای سگ‌های ولگرد+ پاسخ مسئولان

شهروندان گلپایگانی نسبت به جولان سگ‌های ولگرد و حرکت گله‌ای آنها در سطح شهر گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زندگی حق همه مخلوقات خداوند است و کسی نباید این حق طبیعی را از موجودات زنده بگیرد، اما وجود سگ‌ها در سطح شهر آرامش و امنیت شهروندان را بر هم زده است.

سگ‌های بی‌صاحب برای یافتن غذا و سیر کردن شکم، مدام در حال پرسه زدن و سرک کشیدن به زباله‌های رها شده در مقابل منازل مسکونی هستند. این موضوع حس ترحم افراد را بر می‌انگیزد و اگر حمایت‌ها از این گونه جانوری مدیریت شده نباشد جمعیت آنها در مدت کوتاهی چند برابر می‌شود و سلامت، امنیت و آرامش جامعه و شهروندان را برهم میزند.

جولان سگ‌های ولگرد، تهدید جدی بر سلامت و آسایش ساکنان شهرها است و پرسه زدن آنها در کوچه و پس کوچه‌ها، خیابان‌ها و بوستان‌های شهر با خطرات و تهدیدهایی همراه است؛ بنابراین جمع‌آوری آنها باید در دستور کار قرار بگیرد.

در گلپایگان سگ‌ها به صورت گله‌ای در سطح شهر زندگی می‌کنند، شهروندان با مشاهده و ترس از حمله سگ‌ها به خود می‌لرزند؛ بنابراین لازم است از سطح شهر جمع‌آوری و در مکانی امن و ایمن نگهداری شوند.

شهروندان می‌گویند وجود سگ‌های سرگردان در سطح شهر خطر حمله آنها را افزایش می‌دهد و اگر فکری برای کنترل و جمع‌آوری این جانوران با وفا نشود، جمعیت آنها روز به روز بیشتر می‌شود و مشکلاتی عدیده‌ای را برای شهروندان و مدیران ایجاد می‌کند.

عده‌ای از شهروندان گلپایگانی در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به این شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان با اشاره به اختصاص ردیف بودجه‌ای جهت جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت سگ‌ها و بالا بودن هزینه‌های جمع‌آوری و نگهداری بودجه اختصاص یافته به این امر را به میزان ۱۰۰ درصد افزایش داده‌ایم.

وی افزود: اکیپ‌های شهرداری گلپایگان همه روزه نسبت به شناسایی و زنده‌گیری سگ‌ها اقدام می‌کنند که با توجه به درخواست‌های مکرر و به حق شهروندان دو اکیپ دیگر نیز جهت زنده‌گیری و تحویل سگ‌ها به پناهگاه اضافه کرده‌ایم.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش حجم غذاهای موجود در این فصل از سال در محدوده‌های شهری، شاهد ازدیاد جمعیت سگ‌ها هستیم که در راستای حل این معضل تدابیری اندیشیده شده است.

شکرزاده با بیان اینکه زنده‌گیری سگ‌های ولگرد همکاری شهروندان را می‌طلبد، تاکید کرد: شهروندان برای کمک به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و انتقال آنها به پناهگاه، از غذا دادن به سگ‌ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: برخی شهروندان از سر دلسوزی مرتب به سگ‌های ولگرد غذا می‌دهند که عامل اصلی تجمع سگ‌ها در محدوده شهری، به دام نیفتادن و افزایش جمعیت آنها است. اختصاص بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان و افزایش تیم‌های زنده‌گیری سگ‌ها بر روند اجرای این طرح تأثیر به سزایی خواهد داشت.

شهردار گلپایگان گفت: مجموعه مدیریت شهری در راستای تأمین رفاه و آسایش شهروندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و شهروندان به زودی تأثیر این اقدامات را به صورت عینی مشاهده خواهند کرد.

کد خبر 595478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.