اشراف و سایه‌اندازی ساختمان‌ها، بیشترین شکایت شهروندان منطقه ۱۳ اصفهان

مسئول بازرسی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: اشراف و سایه‌اندازی ساختمان‌ها، بیشترین موارد شکایت شهروندان این منطقه است که بررسی آن به واحد شهرسازی شهرداری منطقه ارجاع داده می‌شود.

غلامرضا صداقت‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با تشریح روند ثبت شکایت شهروندان از تخلفات، اظهار کرد: در حال حاضر سامانه ثبت شکایات مردمی بر روی بستر my.isfahan.ir قرار دارد و در این راستا شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه انواع شکایات خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: شهروندان با ورود به آدرس اینترنتی my.isfahan.ir پس از احراز هویت می‌توانند وارد قسمت درخواست‌های مردمی، بخش حوادث و تخلفات شوند، در واقع از این طریق شهروندان باید درخواست خود را به صورت سه مرحله‌ای ثبت کنند.

مسئول بازرسی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه قسمت حوادث و تخلفات شامل سه قسمت ثبت شکایت ساختمانی، شکایت تخلفات شهری و شکایت به بازرسی است، تصریح کرد: در قسمت شکایات ساختمانی مواردی همچون ساخت‌وسازهای غیرمجاز و یا مغایر با پروانه ساختمانی، موارد بدون استحکام بنا، رعایت نکردن موارد ایمنی و ساختمان‌هایی که تغییر کاربری‌های غیرمجاز می‌دهند، مطرح می‌شود.

وی افزود: بر اساس اجازه قانونگذار، واحد بازرسی می‌تواند به این موارد رسیدگی کند و مشکلاتی که خارج از ضوابط مقررات و یا پروانه ساختمانی باشد را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع دهد که در این صورت شهرداری ملزم به اجرای دستور تخریب یا رأی قاضی خواهد بود.

صداقت‌نسب با بیان اینکه قسمت دوم حوادث و تخلفات، موضوع شکایت تخلفات شهری غیر از ساختمان است که شامل مواردی همچون سد معبر، مشاغل مزاحم، رفع خطر از معابر خطرناک و حادثه آفرین و زمین‌های بایر و رها شده است، خاطرنشان کرد: این درخواست نیز پس از ثبت اطلاعاتی همچون آدرس محل سکونت و در مرحله آخر مستنداتی را شامل عکس و فیلم را از شاکی دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: مواردی که به واحد بازرسی و شکایات منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ارجاع داده می‌شود یا از طریق ثبت شکایات صورت گرفته در سامانه‌ها و یا با مراجعه حضوری مالکان به این واحد در دستور پیگیری قرار می‌گیرد.

مسئول بازرسی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به مهمترین شکایاتی که از سوی شهروندان ثبت می‌شود، گفت: اشراف و سایه‌اندازی ساختمان‌ها بیشترین شکایت شهروندان این منطقه است که بررسی آن به واحد شهرسازی شهرداری منطقه ارجاع داده می‌شود، چرا که استعلامات مختلفی در این زمینه وجود دارد و حتی اگر نیاز به نظر کارشناسی رسمی دادگستری باشد، این مهم انجام و در پرونده درج می‌شود و درنهایت قاضی مربوط به رفع تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ با استناد به آن رأی را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه اضافه ساخت و پر کردن عقب‌نشینی هایی که در گذشته انجام شده است و تصرف گذر محسوب می‌شود نیز از جمله شکایاتی است که از سوی شهروندان مطرح می‌شود، تاکید کرد: با توجه به رویکرد جدید شهرداری اصفهان در این دوره مدیریت شهری، قرار بر این است که به شکایات شهروندان با افزایش دقت نظر و صبر رسیدگی شود و تا حصول نتیجه از طریق هماهنگی درون سازمانی بین بخش‌های مختلف، پیگیری انجام شود.

صداقت‌نسب افزود: از شهروندان منطقه درخواستمی‌کنیم مشکلات و تخلفات را به واحد بازرسی و ثبت شکایات منطقه ۱۳ شهرداری اعلام کنند.

کد خبر 595464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.