بودجه ۵۰ میلیارد ریالی برای رفع گلوگاه‌های «امام‌زاده اسماعیل»

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: طی بازدید مدیران شهری از محله امامزاده اسماعیل و پیگیری درخواست‌های شهروندان، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به آزادسازی گلوگاه‌های ترافیکی این محله اختصاص یافت.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ویژگی‌های محله امامزاده اسماعیل، اظهار کرد: این محله یکی از قدیمی‌ترین محله‌های اصفهان است که آثار تاریخی ارزشمند و مقدسی را در دل خود جای داده است؛ وجود نخستین مسجد شهر اصفهان و امامزادگان بسیار در این محله، حال و هوای مذهبی به آن بخشیده است.

وی ادامه داد: قدمت «مسجد شعیا» به زمان خلافت حضرت امام علی (ع) بازمی‌گردد که نام اولیه آن «خوشینان» بود و پس از مدت‌ها مسجد شعیا نام گرفت.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از معضلات محله امام‌زاده اسماعیل، وجود بافت فرسوده و تاریخی است که علاوه بر اینکه خدمات‌رسانی به ساکنان را با مشکل روبه‌رو کرده است، مشکلات زیادی را برای ساکنان آن فراهم کرده است که از جمله آنها می‌توان به خالی از سکنه بودن خانه‌های تاریخی و مخروبه که گاهی محل ریختن پسماندهای برخی از شهروندان است، تبدیل بعضی خانه‌ها به کارگاه‌های طلاسازی و رهاسازی مواد آلاینده حاصل از آن، وجود گلوگاه‌ها و تردد بیش از حد در این محله و ایجاد ترافیک و اسکان مهاجران در خانه‌های تاریخی و ناامنی حاصل از آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی طرح آزادسازی گلوگاه‌های محله امامزاده اسماعیل، تصریح کرد: با توجه به اینکه گذرهای قدیمی گنجایش تردد وسایل نقلیه را ندارند، تردد در بعضی نقاط این محله با مشکل روبه‌رو است که باعث افزایش ترافیک در رفت و آمد در آن نقطه می‌شود؛ به این منظور با شناسایی این گلوگاه‌ها در سال جاری، عملیات آزادسازی آن در اولویت برنامه‌های شهرداری منطقه سه قرار گرفت که با توافق مالکان، قسمتی از طرح با هزینه‌ای بیش از ۳۲ میلیارد ریال تا پایان امسال آزادسازی خواهد شد.

بودجه ۵۰ میلیارد ریالی برای رفع گلوگاه‌های «امام‌زاده اسماعیل»

وی خاطرنشان کرد: پس از شناسایی طرح گلوگاه و آزادسازی آن، کارشناسی ترافیکی در این محله انجام می‌شود؛، مقرر شده است در بعضی از تقاطع‌ها سرعت‌گیر، آئینه محدب و موانع ترافیکی نصب شود که پیش‌بینی و تخصیص اعتبار آن بالغ بر ۱.۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

کلاهدوزان گفت: در خصوص احداث فرهنگسرا و ورزشگاه در محله امامزاده اسماعیل نیز با توجه به اینکه کاربری بخش زیادی از این محله تاریخی و مسکونی است و محدودیت ساخت‌وساز این مراکز در این محله وجود دارد، لذا اختصاص زمین و تعریف نوع کاربری آن نیازمند زمان بیشتری است که در حال حاضر در مرحله انجام مطالعه قرار دارد.

کد خبر 595439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.