استقلال _ سپاهان/ جدال مربیان پرتغالی در تهران

تیم فوتبال استقلال در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال میزبان سپاهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال استقلال و سپاهان جمعه _بیست‌ویکم مردادماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی در هفته نخست رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم مقابل هم قرار می‌گیرند.

از قهرمانی با فرهاد تا حضور ساپینتو در جمع آبی‌پوشان

تیم فوتبال استقلال فصل گذشته با هدایت فرهاد مجیدی پس از ۹ سال موفق شد مقام قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد و هواداران خود را خوشحال کند، اما این خوشحالی دوام زیادی نداشت و فرهاد مجیدی اعلام کرد می‌خواهد از تیم جدا شود تا استقلال دوباره با چالش مربی روبه‌رو شود. گزینه‌های زیادی برای حضور روی نیمکت این تیم از سوی رسانه‌ها مطرح شد و در نهایت ریکاردو ساپینتو پرتغالی با قراردادی به‌مدت دو فصل که سال دوم مشروط به توافق مجدد است، سکان هدایت این تیم را برای فصل (۱۴۰۲_۱۴۰۱) بر عهده گرفت.

استقلال _ سپاهان/ جدال مربیان پرتغالی در تهران

ساپینتو تاکنون هدایت تیم‌های اسپورتیگ لیسبون، ستاره سرخ بلگراد، او.اف. آی یونان، آرتیموتوس یونان، بلننزس پرتغال، الفاتح عربستان، آرتیموتوس یونان، استاندارد لیژ بلژیک، لژیا ورشو، براگا پرتغال، واسکودوگاما برزیل، غازی‌عینتاب ترکیه و موریرنسه پرتغال را برعهده داشته است. این مربی به علت عملکرد ضعیف و متوسط نتوانسته است مدت طولانی و برای چند فصل هدایت یک تیم را عهده‌دار باشد و تنها افتخار او در دوران مربی‌گری قهرمانی در جام حذفی بلژیک است و باید دید در استقلال چه عملکردی از خود به جا می‌گذارد.

در فصل نقل و انتقالات امید حامدی‌فر، پیمان بابایی، سجاد شهباززاده، سیدمحمد حسینی، کاوه رضایی، محمدحسین زواری و محمدحسین مرادمند به جمع آبی‌پوشان اضافه شدند و احتمال حضور محمد محبی هم در این تیم وجود دارد. سجاد شهباززاده، مهدی مهدی‌پور، رضا میرزایی و عارف غلامی سابقه بازی در سپاهان را دارند که این موضوع باعث جذاب‌تر شدن بازی می‌شود.

استقلال _ سپاهان/ جدال مربیان پرتغالی در تهران

سپاهان با هزاران امید در لیگ بیست‌ودوم

فصل گذشته محرم نویدکیا اسطوره باشگاه سپاهان، دومین سال حضورش به عنوان سرمربی را در این تیم گذراند و مقام سومی لیگ را کسب کرد. هرچند این جایگاه برای فردی که به تازگی مربی‌گری را شروع کرده خوب است، اما هواداران سپاهان که جز قهرمانی هیچ چیز راضیشان نمی‌کند، عملکرد محرم را ضعیف دانستند تا برای سال سوم دیگر شاهد حضور این مربی روی نیمکت سپاهان نباشیم.

برای هدایت سپاهان گزینه‌های زیادی مطرح شد تا در نهایت محمدرضا ساکت با ژوزه مورایس پرتغالی به توافق رسید. این مربی سال ۲۰۱۰ در اینترمیلان، سال ۲۰۱۳ در رئال مادرید و در سال ۲۰۱۵ در چلسی دستیار ژوزه موربینو بود.

 مورایس با چونبوک موتورز کره جنوبی به مقام قهرمانی k-league رسید و سابقه حضور روی نیمکت تیم‌های مطرح پورتو، آ. اک یونان و آنتالیا اسپور ترکیه را در کارنامه خود دارد و باید دید در سال اول حضور خود می‌تواند خواسته هواداران سپاهان که قهرمانی است را به دست آورد یا خیر.

سپاهان در اوایل فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی نداشت و تعداد زیادی از بازیکنان این تیم به پرسپولیس پیوستند، اما در ادامه بازیکنان خوب و مطرحی از جمله کامسوبا، رامین رضائیان، داسیلویرا، فرناندز، محمد دانشگر، محمد علی‌نژاد، میلاد زکی‌پور، علیرضا صادقی و نیما میرزازاد را جذب کرد تا عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقالات داشته باشد.

با اعلام سازمان لیگ به دلیل وجود مشکل در سامانه بلیت‌فروشی تمام دیدارهای هفته نخست بدون تماشاگر برگزار می‌شود و این موضوع به این معنا است که استقلال نمی‌تواند از تمام ظرفیت‌های میزبانی خود استفاده کند کهاین موضوع اعتراض این تیم را نیز به همراه داشت.

وجه اشتراک استقلال و سپاهان سرمربی پرتغالی است که در مجوع عملکرد مورایس نسبت به ساپینتو بهتر بوده است و باید دید این دو مربی در لیگ برتر ایران چه نتایجی به دست می‌آورند.

کد خبر 595436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.