برای تیم‌های مدعی دردسرساز خواهیم شد/ نمی‌دانم شایعات پیرامون «پنشنبه» از کجا ساخته می‌شود

"از هواداران ذوب‌آهن می‌خواهم انتظار بالایی از تیم‌مان نداشته باشند، هر تیمی باتوجه به هزینه‌هایش مدعی می‌شود؛ اما نمی‌گویم ضعیف هستیم، تیم فوق‌العاده خوبی داریم و برای تیم‌های مدعی دردسرساز خواهیم شد؛ قول می‌دهم تمام انرژی خود و تیمم را برای موفقیت ذوب‌آهن بگذاریم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران از روز شنبه _بیست‌ودوم مردادماه_ برای ذوب‌آهن با یک جدال حساس و مهم برابر پرسپولیس تهران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز خواهد شد و شاگردان مهدی تارتار خیلی‌زود محکی جدی خواهند خورد. مهدی تارتار که سال گذشته در چنین روزی یعنی بیستم مردادماه به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن انتخاب و منصوب شد پس از قرار گرفتن این تیم در جایگاه هفتم جدول، با تمدید یک‌ساله قرارداد خود، در فصل پیش‌رو به‌دنبال رقم‌زدن شرایط بهتری برای سبزپوشان اصفهانی است. با مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پیش از آغاز فصل به گفت‌وگویی پرداختیم که مشروح آن را در ادامه بخوانید:

ابتدا در خصوص فصل بیست‌ودوم بگویید؛ ارزیابی‌تان از لیگ پیش‌رو چیست؟

تمام تیم‌ها سال سختی را پیش‌رو دارند، اکثر رقیبانمان با اردوهای خیلی‌خوب، تمرینات مؤثر پیش‌فصل و عملکرد مناسب در نقل‌وانتقالات، کاملاً برای فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر آماده شده‌اند و برخلاف فصل گذشته که چند باشگاه کیفیت بالایی نداشتند، تیم ضعیفی در فصل جدید نمی‌بینم. باشگاه‌ها واقعاً آماده هستند، اضافه‌شدن مربیان باکیفیت خارجی به لیگ‌برتر و به خصوص هزینه‌هایی که تیم‌های بالای جدول کرده‌اند کارمان را سخت خواهد کرد؛ ضمن اینکه تیم‌های متوسط نیز به‌خوبی برای فصل جدید تقویت شده‌اند.

در هفته نخست باید به‌مصاف یکی از مدعیان قهرمانی بروید و در مجموع قرعه سختی به شما خورده است؛ این مسئله تیمتان را تحت‌فشار نمی‌گذارد؟

طی سال‌های مربیگری‌ام همیشه از قرعه سخت استقبال کرده‌ام، سال گذشته نیز تقریباً قرعه بدی داشتیم و هفته‌های ابتدایی بازی‌های سنگینی خواهیم داشت. بازی‌کردن با تیم‌های مدعی در هفته‌های آغازین فصل به‌مراتب بهتر از هفته‌های پایانی است؛ چرا که تیم‌ها هنوز تاکتیک و ترکیب مدنظرشان را پیدا نکرده‌اند. تیم ما نیز تغییرات زیادی برای فصل جدید نداشته است و آمادگی لازم را برای رقابت با حریفان داریم.

برای تیم‌های مدعی دردسرساز خواهیم شد/ نمی‌دانم شایعات پیرامون پنشنبه از کجا ساخته می‌شود!

با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته در نیم‌فصل اول برایتان رخ داد و عملکرد سینوسی داشتید آیا در فصل جدید نیز با این معضل روبه‌رو خواهید شد؟

فکر نمی‌کنم در فصل پیش‌رو فراز و نشیب چندانی داشته باشیم، مگر اینکه بدبیاری و اشتباهات داوری تحت‌فشارمان قرار دهد. البته باید به این نکته توجه کرد که فصل گذشته بیشتر از ۸۰ درصد تیم تغییر کرده بود اما در حاضر تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد تغییر داشتیم و هماهنگی به‌وجود آمده به تیممان کمک خواهد کرد.

فصل گذشته بسیار برایمان سخت بود که بتوانیم میان بازیکنانمان هماهنگی به‌وجود بیاوریم و ترکیب ایده‌آلمان را شناسایی کنیم؛ به‌همین دلیل مقداری این فرایند زمان‌بر شد و نیم‌فصل اول را تا حدودی از دست دادیم اما خدا را شکر امتیازات خوبی جمع کرده بودیم و خطر سقوط تیم ما را تهدید نمی‌کرد. در نیم‌فصل دوم شرایطمان بهتر شد و توانستیم امتیازات بیشتری کسب کنیم.

طبق گفته اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال حداقل تا نیم‌فصل دوم خبری از آمدن سیستم کمک‌داور ویدئویی به ایران نیست؛ فکر نمی‌کنید تیم‌ها باز هم از اشتباهات تأثیرگذار داوری آسیب ببینند؟

یکی از مشکلات اساسی فوتبال ایران نبودن سیستم کمک‌داور ویدئویی است؛ امیدوارم هر کدام از سه کاندیدایی که برای ریاست فدراسیون فوتبال تأیید شده‌اند به این منصب رسیدند تمام فکر و ذکر و دغدغه اصلی‌شان آوردن VAR به ایران باشد. به‌خاطر نداشتن این تکنولوژی از تمام جهات متضرر می‌شویم، بازیکنان و تیم‌ها در مسابقات بین‌المللی دچار اشتباهات می‌شوند، داورانمان مورد تأیید قرار نمی‌گیرند و با این سیستم آشنایی ندارند.

نیاوردن VAR به ایران علاوه‌بر این مشکلات کلی، حرف‌وحدیث‌هایی را نیز میان اهالی فوتبال به‌وجود می‌آورد که چرا نباید این تکنولوژی به فوتبال ما بیاید؟ نکند که دست‌هایی پشت پرده هستند یا افرادی از این ماجرا منفعت می‌برند! و این شک‌وشبهه‌ای است که در فوتبال ما ایجاد شده است.

از عملکرد باشگاه در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات برای جذب بازیکنان مدنظرتان رضایت دارید؟

توان رقابت با تیم‌های مدعی را نداشتیم؛ اما از هیئت‌مدیره و مدیرعامل ذوب‌آهن تشکر می‌کنم که تمام وقتشان را برای حفظ نفرات اصلی و جایگزین‌کردن بازیکنان جداشده گذاشتند؛ با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم از عملکردمان در نقل‌وانتقالات راضی هستم.

برای تیم‌های مدعی دردسرساز خواهیم شد/ نمی‌دانم شایعات پیرامون پنشنبه از کجا ساخته می‌شود!

در چند روز گذشته حواشی زیادی پیرامون احسان پنشنبه، بازیکن تاجیکی تیم‌تان ایجاد شده و برخی مدعی شده‌اند شما از عملکرد این بازیکن رضایت ندارد و حتی او را در لیست مازاد قرار خواهید داد؛ آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟

نمی‌دانم این حرف‌ها و شایعات از کجا می‌آید؟ تمام بازیکنان ازجمله احسان پنشنبه در حال آماده‌سازی هستند و از نظر من او مانند دیگر بازیکنان ایرانی تیممان است، همه برای اعتلای نام بزرگ ذوب‌آهن تلاش می‌کنند و در تیممان رقابت وجود دارد. امیدوارم پنشنبه هرچه زودتر خودش را با شرایط ایران وفق بدهد و همان عملکردی را برای ذوب‌آهن به‌جای بگذارد که پیش از این از خود نشان داده است.

صحبت پایانی‌تان؟

از هواداران ذوب‌آهن بابت فصل گذشته کمال تشکر را دارم، در روزهای سخت و در هر حال همیشه همراه ما بودند؛ از آن‌ها می‌خواهم منطقی باشند، بودجه هر تیمی مشخص است و هواداران با توجه به هزینه‌ها باید از آن تیم انتظار داشته باشند. نمی‌گویم ذوب‌آهن بد است، ما تیم فوق‌العاده خوبی داریم و می‌توانیم برای تیم‌های مدعی دردسرساز باشیم. از هواداران ذوب‌آهن می‌خواهم انتظاراتشان از ما بجا باشد. به آنان قول می‌دهم مانند سال گذشته و تمام سال‌هایی که در قامت مربی کار کرده‌ام به‌اتفاق کادرفنی و بازیکنان تمام انرژی و زمانم را برای موفقیت ذوب‌آهن خواهم گذاشت.

کد خبر 595423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.