غرق شدن ۱۸ نفر در استخرهای ذخیره آب کشاورزی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی جان باخته‌اند.

به گزارش ایمنا، فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه گرمای هوا موجب ترغیب برخی افراد به گردش در اطراف منابع آبی و تمایل به شنا کردن در این نقاط می‌شود اظهار کرد: بیشترین حوادث غرق‌شدگی در منابع آبی نا ایمن و استخرهای ذخیره آب کشاورزی در شهرستان‌های لنجان، مبارکه، نجف آباد، فلاورجان و اصفهان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: این منابع محل مناسبی برای شنا نیست، زیرا سطح آن لغزنده و دارای شیب بسیار زیادی است که هیچ وسیله نجاتی در آن تعبیه نشده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کانال‌های آب منشعب از زاینده رود که سبب قربانی شدن تعداد دیگری از غرق شدگان است را به دلیل حالت ذوزنقه‌ای برای شنا مناسب ندانست و گفت: هر سال به شهروندان هشدارهای لازم برای شنا نکردن در این اماکن داده می‌شود که باز هم شاهد اتفاقات ناگوار برای برخی افراد هستیم.

به گفته کاوه آب رودخانه‌های منشعب از زاینده‌رود نیز با توجه به اینکه آب جریان یافته در آن حاصل ذوب شدن برف‌ها و به شدت سرد است برای شنا نامناسب است و بسیاری از افراد به دلیل شوک ناشی از سردی آب در این رودخانه‌ها غرق شده‌اند.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 595350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.