شاخص بورس سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد را از دست داد

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت سه هزار ۴۷۳ واحدی به سطح یک میلیون ۴۴۸ هزار ۴۶۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت یک هزار ۳۴۲ واحدی در سطح ۳۸۹ هزار ۶۰۲ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز هرچه که روز گذشته گرفته بود را پس داد، از ارزش معاملات پنج هزار به دو هزار ۶۰۰ میلیارد تومان امروز رسیدیم، سطح یک میلیون ۴۵۰ هزار واحدی که به دست آمده بود نیز از دست رفت و بازار افت سه هزار ۴۷۵ واحدی را تجربه کرد، ۱۵۰ نماد در بورس و ۱۲۱ نماد در بازار فرابورس مثبت بودند و مابقی روند منفی داشتند، احتمال داده می‌شود بازار شنبه نیز روند مناسبی نداشته باشد، امروز نیز مانند روز گذشته نماد فولاد مبارکه بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار داشت و ۸۴۰ واحد تأثیر مثبت بر بازار گذاشت، نمادهای کگل، شستا، خودرو، شبندر و شپنا بیشترین تأثیر منفی را بر بازار داشتند در بازار فرابورس بپاس بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای زاگرس، شراز، خدیزل، دماوند و فرابورس بیشتری تأثیر منفی را داشتند از اخبار مهم امروز نیز بررسی وضعیت بازار سرمایه در جلسه هیئت دولت بود.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت سه هزار ۴۷۳ واحدی به سطح یک میلیون ۴۴۸ هزار ۴۶۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت یک هزار ۳۴۲ واحدی در سطح ۳۸۹ هزار ۶۰۲ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۵۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۳۴

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۰.۶ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۱۵۰ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۲۱

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۲۶ هزار ۳۲۶ و ۱۱۹ هزار ۹۷۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۷۱۷ و دو میلیارد ۳۲۴ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. افران

۳. همای

۴. خساپا

۵. شپنا

بیشترین حجم معامله

۱. خساپا

۲. خگستر

۳. خودرو

۴. وتجارت

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. خچرخش

۲. فنوال

۳. آسیا

۴. ولغدر

۵. وپترو

بیشترین کاهش قیمت

۱. شفن

۲. کمنگنز

۳. فلوله

۴. خرینگ

۵. غاذر

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

شاخص بورس سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد را از دست داد

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد

پیش‌بینی: درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد بازار بتواند از سطح یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد عبور کند در انجام این کار ناکام ماند و این سطح را مجدد از دست داد، برآورد می‌شود که روند بازار شنبه منفی باشد.

بررسی آخرین وضع بازار سرمایه در جلسه ستاد اقتصادی دولت

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه گزارشی از آخرین وضع بازار سرمایه، تحولات این بازار و نوسانات آن ارائه و دلایل این روندها تشریح شد.

رئیس جمهور پس از استماع گزارش‌های دستگاه‌های مسئول، بر لزوم حفظ ثبات بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه باید به گونه‌ای عمل کنند که این بازار برای فعالان آن پیش‌بینی پذیر و باثبات باشد.

دکتر رئیسی همچنین از اهتمام جدی دولت برای حفاظت از منافع مردم و سهامداران در بازار سرمایه خبر داد و با تاکید بر ضرورت شفافیت و ثبات مقررات در این بازار افزود: برای تحقق پیش‌بینی‌پذیری بازار سرمایه لازم است مقررات این بازار کاملاً شفاف باشد و در عین حال از تغییرات مکرر در مقررات به طور جدی پرهیز شود.

اوجی: پروژه پترو پالایشگاهی وارد بازار بورس شد مردم سهامدار می‌شوند

جواد اوجی، وزیر نفت گفت: بخشی از سهام دو پترو پالایشگاه که یکی در کنار پالایشگاه خلیج فارس و دیگری در منطقه جاسک قرار دارد، در سهام بورس عرضه می‌شود تا مشارکت مردمی را به همراه داشته باشد و از نقدینگی بالا جلوگیری می‌شود.

لزوم واگذاری سهام دولتی ایران‌خودرو و سایپا به بخش خصوصی

قدرت‌الله شلمزاری عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: بهتر است وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای ارتقای کیفیت صنعت خودرو، سهام ایران‌خودرو و سایپا را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی در مورد واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی اظهار داشت: عملکرد این ٢ شرکت خودروساز از نظر کیفیت و قیمت مورد رضایت مردم نبوده است و برای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی باید هر چه زودتر سهام این شرکت‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

بورس تهران پیگیر مطالبات فعالان بازار سرمایه در خصوص توسعه بازار مشتقه

مهدی زمانی سبزی، معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران گفت: بورس تهران مسیر توسعه بازارهای مشتقه را از طریق طرح‌ریزی برنامه‌های متنوع، به صورت جدی دنبال می‌کند. هم‌اکنون، در راستای ایجاد امکان اخذ استراتژی‌های معاملاتی کارآمد توسط معامله‌گران، برنامه «تنوع در سررسیدها از طریق ایجاد سررسیدهای ماهانه»، در بازار اختیار معامله آغاز شده است.

مجمع تپکو

مجوز بازارگردانی سهم تا آخر این هفته گرفته می‌شود.

در آخرین روز سال ۱۳۹۹، بابت بدهی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی هپکو به سیستم بانکی، تهاتر انجام شد و شرکت توانست در مرداد ۱۴۰۰ اولین ضمانت نامه بانکی را بعد از مدت‌ها دریافت کند. از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۰، قرارداد ۱۶۴ دستگاه و تا پایان تیرماه ۱۴۰۰، قرارداد ۲۵۴ دستگاه تجهیزات سنگین در شرکت بسته شده است. در سال ۱۴۰۰، تولید ۱۱۳ دستگاه و فروش ۸۹ دستگاه محصولات، قطعات و خدمات در شرکت انجام شده است که فروش ۲۲۸ درصد رشد نسبت به سال مالی قبل داشته است.

در چهار ماه اول سال ۱۴۰۱، شرکت موفق به تولید ۶۸ دستگاه و فروش ۵۹ دستگاه ماشین آلات، خدمات و قطعات شده است. از سال گذشته تا کنون، پرونده‌های ریز و درشت حقوقی شرکت را توانستیم حل کنیم. در دو ماه گذشته دستور وزیر صمت بر این منوال بوده که به ازای هر دستگاه ماشین آلات تولیدی شرکت، یک دستگاه ماشین آلات وارد شود. این موفقیت بزرگی برای ماست که جلوی واردات بی رویه ماشین آلات مشابه تولیدی شرکت گرفته شود.

برنامه برای تولید ۱۰۰۰ دستگاه را داریم اما کمبود منابع مالی برای تحقق این برنامه مشکل ساز است. از شورای امنیت ملی پیگیری کرده‌ایم که دیگر مجوز واردات ماشین آلات دست دوم داده نشود. در بحث افزایش سرمایه، چون بخشی از آن از محل آورده نقدی است باید متعهد پذیره نویسی داشته باشیم. چون تأمین اجتماعی نباید سهم خود را در هپکو افزایش بدهد، نمی‌تواند متعهد پذیره‌نویس باشد اما در حال مذاکره هستیم تا با یک متعهد پذیره نویسی قرارداد ببندیم.

شرکت مشخصاً طرح توسعه ندارد اما برنامه افزایش تولید دارد. ظرفیت تولید شرکت بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه در سال است. پیشنهادی مبنی بر اینکه ایمیدرو در ساختار سهامداری شرکت وارد شود دریافت کردیم. تأمین اجتماعی حاضر است تپکو را واگذار کند اما متقاضی وجود ندارد. تأمین اجتماعی حاضر است حتی مقداری ضرر کند اما این صنعت مادر حفظ شود.

نقشه بازار

شاخص بورس سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد را از دست داد

کد خبر 595314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.