استقبال شورای شهر اینوکارگیل از هیئت دولتی کوماگایا

شورای شهر اینوکارگیل ۳۰ هزار دلار از بودجه هزینه‌ نشده خود را صرف استقبال و میزبانی از هیئت میهمان از خواهرخوانده ژاپنی خود، کوماگایا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اینورکارگیل، جنوبی‌ترین و غربی‌ترین شهر نیوزیلند و یکی از جنوبی‌ترین شهرهای جهان است که روابط خواهرخواندگی آن با کوماگایا در سال ۱۹۸۸ توسط بازرگانانی آغاز شد که مایل به ایجاد پیوندهای تجاری میان این دو شهر بودند. این خواهرخواندگی به‌طور رسمی از اوایل دهه ۱۹۹۰ آغاز شد.

شورای شهر اینوکارگیل میزبان هیئتی از کوماگایا شامل رئیس و هفت تن از اعضای شورای این شهر و رئیس انجمن بین‌المللی دوستی کوماگایا بود و به درخواست رئیس شورا و مدیر حقوقی شهر در جلسه کمیته عملکرد، سیاست و مشارکت شورا که در ژانویه برگزار شد، در راستای تصویب بودجه برای حمایت از فعالیت‌های میزبانی مدنی از این هیئت، صرف مبلغ ۳۰ هزار دلار را برای این اقدام به تصویب رساند. در این جلسه همچنین پیشنهاد شده بود که هیئتی متشکل از ۱۳ نفر در همراهی با شهردار کوماگایا به‌مدت چهار روز با هیئت میهمان از شهر بازدید کنند و در مقابل، اینورکارگیل به‌منظور بزرگداشت سی‌امین سالگرد توافق خواهرخواندگی دو شهر، در جولای ۲۰۲۳ هیئتی را به خواهرخوانده ژاپنی خود اعزام کند.

برخی از اعضای شورا معتقد بودند پرداخت این هزینه سرمایه‌گذاری خوبی برای شهر نیست و سفر از یک شهر به شهر دیگر با وجود فناوری‌های پیشرفته امروزی کاملاً غیرضروری است، اما پیشنهاد رئیس شورای شهر اینورکارگیل توانست از حمایت اکثریت اعضای شورای شهر برخوردار شود. اعضا همچنین خاطرنشان کردند که درخواست نمایندگان برای سفر به کوماگایا در جولای سال آینده برای بررسی به شورای آینده ارجاع خواهد شد.

شورای شهر اینوکارگیل رابطه خواهرخواندگی با کوماگایا را واسطه‌ای برای ایجاد یک برنامه تبادل فعال بین مدارس متوسطه دو شهر معرفی کرد که فرصت‌های تجاری و اقتصادی بسیاری را برای جامعه فراهم آورده است.

شهردار اینورکارگیل نیز که از زمان امضای رسمی توافق‌نامه خواهرخواندگی در دهه ۱۹۹۰ در انعقاد این پیوند دخیل بوده است از شکل‌گیری مشارکت فعلی حمایت کرد و در رابطه با هزینه انجام‌گرفته گفت: «صرف این هزینه برای استقبال و میزبان از خواهرخوانده ژاپنی شهر کمی جنجال به‌پا کرد همان‌طور که خود این خواهرخواندگی به‌واسطه نیاز به سفرهای متعدد دربردارنده مشکلاتی بود. بااین‌وجود ارزشش را داشت که همه این تلاش‌ها را به جان خرید.»

وی ضمن اشاره به این‌که تاکنون دوهزار دانش‌آموز از کوماگایا به اینوکارگیل آمده و هزار دانش‌آموز از این شهر به کوماگایا اعزام شده است، گفت لازم است شورا تا جای ممکن از این تبادل دانش‌آموز حمایت کند چراکه برای پیشرفت شهر بسیار اهمیت دارد.

استقبال از هیئت اعزامی کوماگایا با بازدید از جاذبه‌های توریستی محلی، بازی راگبی و پذیرایی با وعده‌های غذایی و سنت‌های محلی از آن‌ها انجام گرفت.

کد خبر 595311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.