مقابله شورای شهر تورنتو با آلودگی صوتی

شورای شهر تورنتو از پیاده‌سازی اقداماتی برای محدود کردن سروصدا و در حالت کلی آلودگی صوتی در محله‌ها و خیابان‌های شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تورنتو در راستای محدود کردن سروصدا در محله‌ها و خیابان‌های شهر، از تصویب قوانین افزایش محدودیت زمان‌های مجاز برای بوق زدن در طول روز و استفاده از دستگاه‌های برقی پر سروصدا مانند دمنده برگ، ماشین چمن‌زنی و اره برقی خبر داد. طبق این قانون شهروندان تنها از ساعت هشت صبح الی هفت بعدازظهر مجاز به استفاده از این دستگاه‌ها و بوق زدن خواهند بود و محدودیت‌های صوتی در روزهای شنبه، یکشنبه و سایر تعطیلات قانونی بدون تغییر باقی می‌ماند و استفاده از دستگاه‌ها ۹ صبح تا هفت بعدازظهر مجاز است.

شورای شهر برای رسیدگی به صدای بیش از حد وسایل‌نقلیه و تردد خودروهای تغییریافته غیرقانونی در شهر نیز از دولت انتاریو خواستار افزایش جریمه‌ها، تخصیص امتیاز منفی به رانندگان، تدوین مقررات سخت‌گیرانه‌تر و خاص‌تر مربوط به اصلاحات خودرو و تغییرات نظارتی شد و از پلیس تورنتو درخواست کرد با اجرای قوانین آیین‌نامه‌ای از تصمیمات شورا حمایت کند. شورای شهر تورنتو همچنین به تعمیرگاه‌های مجاز خودرو اعلام کرده است که هر گونه دستکاری اگزوز ماشین‌ها برای ایجاد صداهای مهیب، بر اساس قانون ترافیک بزرگراه ممنوع است و تقاضا کرد که پلیس تورنتو در راستای حمایت از اجرای «طرح محدودیت سروصدا» شورای شهر به دستگاه‌های سنجش سطح صدا مجهز شود.

شورا در نظر دارد که در این راستا برای تأسیسات مجاز تعمیرات خودرو نیز کارگاه‌های آموزشی برگزار کند و ممنوعیت هر گونه تغییر در اگزوز ماشین‌ها همچون نصب صداخفه‌کن و وسایل مشابه را بر اساس قانون ترافیک بزرگراه به آن‌ها آموزش دهد. علاوه‌بر این در طول تابستان و پاییز نیز کلاس‌هایی برای آموزش ساکنان شهر در زمینه شیوه‌های مناسب استفاده از دمنده برگ، فن‌آوری‌های سبز و اقداماتی برای کاهش سروصدا از دمنده‌ها برگزار خواهد کرد.

شورای شهر تورنتو در نظر دارد که سال ۲۰۲۳ نیز بررسی جامع‌تری بر آیین‌نامه سروصدا داشته باشد که شامل بهره‌مندی از مشاوره‌های عمومی در این زمینه، معرفی یک محدودیت سطح صدا برای وسایل‌نقلیه موتوری در زمانی که موتور آن‌ها در حالت استراحت است، بررسی گزینه‌های تنظیم محدودیت دسی‌بل (decibel) برای دستگاه‌های برق، گزارش پیشرفت‌های فناوری‌های مربوط به دوربین‌های فعال‌کننده یا اجرای خودکار سروصدا، بررسی تأثیرات سروصدا بر سلامتی با همکاری اداره بهداشت عمومی تورنتو و بازبینی گزارشات مربوط به سروصدای وسایل‌نقلیه و ناوگان شهری از جمله خدمات جمع‌آوری زباله می‌شود.

شهردار تورنتو سروصدای بیش از حد وسایل‌نقلیه که در بیشتر موارد ناشی از وسایل‌نقلیه دستکاری شده به‌صورت عمدی برای ایجاد چنین صدایی است را برای ساکنان بسیاری از محله‌های تورنتو یک مزاحمت بزرگ معرفی و اعلام کرد که در زمینه ممنوعیت‌های تعیین شده با قدرت از شورای شهر حمایت می‌کند. وی تعهد خود را مبنی بر همکاری با کارکنان، خدمات پلیس تورنتو و دولت انتاریو برای مقابله با صدای بیش‌ازحد وسایل‌نقلیه و سایر نگرانی‌های مرتبط ازجمله سرعت غیرمجاز و دستکاری‌های انجام‌شده در این وسایل اعلام کرد.

معاون شهردار و رئیس کمیته توسعه اقتصادی و اجتماعی شورای شهر تورنتو نیز خاطرنشان کرد که تصمیمات شورای شهر به‌طور قطع با کاهش سروصدا در محله‌های سراسر شهر همراه خواهد بود و از افزایش محدودیت‌ها برای بوق زدن و استفاده از وسایل مولد سروصدا، برگزاری آموزش‌های عمومی در این زمینه‌ها و جریمه‌ها برای صداهای غیرضروری وسایل دستکاری شده ابراز خوشحالی کرد.

کد خبر 595309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.