حمایت شورای شهر سولی‌هال از کودکان توان‌خواه

شورای شهر سولی‌هال در راستای حمایت از کودکان، نوجوانان و جوانان دارای معلولیت شهر و خانواده آن‌ها، قرارداد جدیدی منعقد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر سولی‌هال اعلام کرد که پس از پیمودن یک فرآیند مناقصه رقابتی، با مؤسسه فرصت‌های زندگی اجتماعی یا سولو (SoLO) قرارداد جدیدی منعقد کرده است که پیاده‌سازی آن در سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. شورا اعلام کرد که با انعقاد این قرارداد سه ساله به‌منظور ایجاد تعطیلات کوتاه‌مدت برای کودکان دارای معلولیت، از این پس این کودکان، جوانان و خانواده‌های آن‌ها از حمایت مستمر یک سازمان بخش داوطلبانه محلی بهره‌مند خواهند شد. خدمات جدید سولو شامل فعالیت‌های گروهی برای کودکان و جوانانی می‌شود که به‌دلیل ماهیت معلولیت و نیازهای حمایتی نمی‌توانند به فعالیت‌های معمولی دسترسی داشته باشند.

شورای شهر اعلام کرد که این خدمات عصرها بعد از مدرسه، آخر هفته‌ها و در طول تعطیلات مدرسه ارائه خواهد شد؛ چرا که شورا به لحاظ قانونی وظیفه دارد تعطیلات کوتاهی را برای کودکان و جوانان دارای معلولیت فراهم کند. شورا هدف اصلی خود از تعیین این تعطیلات را فراهم آوردن فرصتی برای این افراد معرفی کرد تا بتوانند مدت زمانی را به دور از والدین و پرستاران خود سپری کنند، با دوستان خود به تفریح بپردازند و استقلال خود را توسعه دهند. این برنامه همچنین فرصتی را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد که کمی استراحت کنند و با سایر اعضای خانواده وقت بیشتری بگذرانند.

شورای شهر سولی‌هال به این دلیل سولو را برای ارائه این خدمات انتخاب کرد که مطمئن باشد پس از اجرایی شدن قرارداد جدید، مردم شاهد تغییرات عمده نباشند، البته این نهاد قصد دارد در طراحی خدمات جدید که ارائه آن تا نیمه ماه اکتبر آغاز خواهد شد با خود کودکان و جوانان دارای معلولیت و خانواده‌های آن‌ها همکاری داشته باشد و در راستای بهبود ارائه خدمات از نظرات آن‌ها نیز بهره‌مند شود.

عضو کابینه آموزش‌وپرورش کودکان و نوجوان شورا ضمن ابراز خوشحالی از اعطای این قرارداد به سولو با وجود سوابق درخشانی که در ارائه خدمات به این قشر از جامعه دارد، اظهار کرد: «فراهم آوردن فرصت برای کودکان و نوجوانان به‌منظور مشارکت آن‌ها در فعالیت‌ها بسیار مهم است. شورا به‌خوبی آگاه است که این امر چه اهمیتی برای خود این افراد، والدین، سایر اعضای خانواده و پرستاران آن‌ها دارد، به همین دلیل همه اعضای شورا مشتاقانه در انتظار ادامه همکاری با سولو و بهره‌مند شدن از مزایای خدمات آن‌ها هستند.»

«صدای والدین و پرستاران» شورای شهر لیدز که در طول فرآیند مناقصه با شورا همکاری نزدیک داشته است، نظرات کودکان، جوانان و خانواده‌های آن‌ها را جویا شد و به شکل‌گیری ویژگی‌های خدمات مذکور کمک کرد، ضمن ابراز مسرت از این‌که بخشی از این فرآیند بوده است، اعلام کرد که مشتاقانه در انتظار پیشنهادهای جدید و هیجان‌انگیزی است که به‌طور قطع سولو در آینده‌ای نزدیک ارائه خواهد داد.

مدیرعامل سولو اطمینان داد که این نهاد به‌طور کامل از اهمیت ارائه و ادامه خدمت به این قشر از جامعه تحت قرارداد جدید و تأثیرات قابل‌توجه اجرای آن بر مقررات مربوط به کودکان و نوجوانان دارای ناتوانی‌های یادگیری و سایر معلولیت‌ها برای تضمین فرصت‌های متنوع و فراگیری همگانی در سطح شهر آگاه است و از هر پیشنهادی از سوی افراد کارشناس در این زمینه برای شکل دادن به آینده‌ای بهتر برای شهر استقبال خواهد کرد.

کد خبر 595308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.