امشب ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: پنج‌شنبه _بیستم مرداد ماه_ در حرکت در مدار خود به دور زمین، ساعت ۰۲:۲۴ به دورترین نقطه خود از خورشید (نقطه اوج مداری) در فاصله 1.0159 AU یا واحد نجومی می‌رسد.

فاطمه فخرایی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پنج‌شنبه _بیستم مرداد ماه_ در حرکت در مدار خود به دور زمین، ساعت ۰۲:۲۴ به دورترین نقطه خود از خورشید (نقطه اوج مداری) در فاصله 1.0159 AU یا واحد نجومی می‌رسد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تقریباً ماه در فاز کامل است. فاصله بین زمین و ماه 0.00024 AU (359000 کیلومتر) و فاصله زمین و خورشید ۱.۰۱۳۶ واحد نجومی خواهد بود.

وی افزود: در این زمان ماه در صورت فلکی جدی یا بزغاله و خورشید در صورت فلکی سرطان یا خرچنگ قرار دارد. ماه ۱۴ روزه با ۹۹ درصد روشنایی ساعت ۱۹:۲۶ طلوع و ساعت ۰۶:۲۱ روز بعد غروب می‌کند. ساعت طلوع و غروب خورشید به ترتیب ۰۶:۱۹ و ۱۹:۳۵ است.

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: این موقعیت معمولاً همزمان با ماه کامل اتفاق می‌افتد که خورشید و ماه در آسمان در دو سمت مخالف نسبت به زمین قرار می‌گیرند. بنابراین همزمان با غروب خورشید از سمت افق غربی می‌توانیم شاهد طلوع ماه از سمت افق شرقی باشیم.

کد خبر 595289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.