پلیس و قوه‌قضاییه به موضوع مافیای دست‌فروشی در تهران ورود کنند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی دست‌های پشت پرده از نیاز اقتصادی دست‌فروشان سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی با اشاره به وجود مافیای دست‌فروشی در شهر تهران، اظهار کرد: وجود مافیا به این معنا نیست که هر فردی دست‌فروشی می‌کند، عضوی از مافیا است، اما تجربه نشان داده که دست‌های پشت پرده از نیاز طبقه متوسط و ضعیف که به دنبال این هستند از دست‌فروشی امرار معاش کنند، سو استفاده کرده و با انجام برخی حمایت‌ها، چنین گروهای مافیایی ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه مدیریت شهری می‌تواند دست‌فروشان و افرادی که با بساط‌گستری، شهر را دچار به‌هم ریختگی می‌کنند، به سامان‌بازارها که دارای غرفه هستند، انتقال دهند. هر چند در این زمینه نیز برخی استقبال می‌کنند و برخی دیگر خیر.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایجاد بایدها و نبایدها بر اساس قوانین کشور، گفت: اگر فعالیت دست‌فروشان بدون اعمال نظارت باشد، افرادی که پروانه کسب دارند و مالیات و کرایه ملک پرداخت می‌کنند، امکان حیات اقتصادی نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: برای مقابله با مافیا، پلیس و قوه قضائیه باید وارد عمل شوند، افراد را شناسایی کنند و با هدف‌گذاری روی این موضوع، به اصلاح این وضعیت بپردازند. در خصوص سخنانی که در رابطه با لایحه ساماندهی دست‌فروشان که در گذشته مطرح شده بود، مدیریت شهری در ساماندهی دست‌فروشان از تجربه‌هایی که در گذشته داشته، استفاده کرده و دقت لازم را داشته است.

کد خبر 595259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.