اهمیت ظرفیت‌سازی برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کلان‌شهر تهران به موازات گسترش کالبدی با تغییرات و تحولات گسترده‌ای در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی روبه‌رو است که اهمیت سیاست‌گذاری، مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه را مضاعف می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _چهارشنبه نوزدهم مردادماه_ هم‌زمان با یک‌سالگی فعالیت شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم مدیریت شهری، اظهار کرد: کلان‌شهر تهران به موازات گسترش کالبدی، با تغییرات و تحولات گسترده‌ای در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی روبه‌رو است که اهمیت سیاست‌گذاری، مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه را مضاعف می‌سازد.

وی ادامه داد: گزارش‌ها و شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از متغیرهای اجتماعی و فرهنگی در کلان‌شهر تهران، در وضعیت مناسبی نیست، به‌طوری که برخی از آن‌ها متأثر از گسترش عوامل مخاطره‌آمیز فرهنگی و اجتماعی، تشدید شدند، به دلیل این شرایط، نقش‌آفرینی کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز در تعیین خط‌مشی‌ها و سیاست‌های کلان اجرایی و در مدیریت تحولات فرهنگی اجتماعی، بسیار کارآمد و اثربخش خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم، با درک این شرایط کوشش کرده است تا در مورد بازشناسی جایگاه خود و چگونگی نقش‌آفرینی فعال، تمرکز بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرایط موجود مدیریت شهری را بر آن داشت تا دو کارکرد مهم را در دستور کار داشته باشیم، افزود: اول اینکه به عنوان بازوی تخصصی شورای اسلامی شهر تهران برای سیاست‌گذاری و خط مشی‌گذاری در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی مربوط به مدیریت شهری تهران فعالیت کرده و دوم اینکه نهادی اندیشه‌ورز، نظریه‌پرداز و پیشگام در رصد و مدیریت فعالانه تحولات و رویدادهای کلان فرهنگی اجتماعی کلان‌شهر تهران شناخته شویم.

معدنی‌پور خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با بررسی وضعیت موجود، نقشه راهی برای آینده ترسیم کرده است که در آن به تمام اقشار و گروه‌های جمعیتی شهر تهران توجه داشته است و برای بهبود وضعیت آن‌ها سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دارد.

وی اضافه کرد: قلمرو موضوعی کمیسیون شامل طیف گسترده‌ای از موضوعات در حوزه فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی است که برخی از آن‌ها عبارتند از سبک زندگی، خانواده‌محوری، مسجدمحوری، کیفیت زندگی شهری در زمینه شاخص‌ها و زیرساخت‌ها توانمندسازی شهروندان، مشارکت و سرمایه اجتماعی، استانداردسازی مراکز، ورزش همگانی، گردشگری، بافت‌های تاریخی، بناهای دارای هویت میراثی، هنر عمومی، سلامت روان، نشاط اجتماعی، آموزش‌های همگانی، اخلاق و فرهنگ شهروندی و آسیب‌های اجتماعی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رسالت کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در افق چهار ساله، گفت: "ظرفیت‌سازی برای ارتقای کیفیت زندگی در کلان‌شهر تهران در چارچوب سبک زندگی اسلامی ایرانی، براساس سیاست‌های کلان نظام و آرایه‌های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی و اجتماعی" مهم‌ترین رسالت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است.

کد خبر 595232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.