بهره‌برداری از صفه شمالی مقبره‌الشعرای تبریز تا شهریورماه

شهردار تبریز از تکمیل و بهره‌برداری از صفه شمالی مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا در هفتم شهریور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: پروژه نیابتی مقبره‌الشعرا به‌صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و با ۲۰ میلیارد تومان هزینه، صفه شمالی این مجموعه تاریخی و فرهنگی در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: روز شمار افتتاح پروژه نیابتی مقبره‌الشعرا از اولین روزهای کاری مدیریت شهری نصب شده و بر همین اساس طبق وعده داده شده به شهروندان هفتم شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز تأکید کرد: مقبره‌الشعرا یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری تبریز و مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف از جمله شهریار، خاقانی، ثقه‌الاسلام و قطران تبریزی است که هر ساله در فصل گردشگری تبریز میزبان میهمانان داخلی و خارجی می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری تبریز همچون شهروندان دغدغه میراث تاریخی و فرهنگی شهر را دارد و بر همین اساس در چندین پروژه نیابتی، از جمله مقبره‌الشعرا، مجموعه دوکمال و مجموعه تاریخی خانه ستارخان حضوری فعال دارد.

هوشیار با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهرداری تبریز در پروژه مقبره‌الشعرا، تصریح کرد: احداث صفه‌های شمالی و جنوبی مجموعه مقبره‌الشعرا، تعویض و مرمت کف‌پوش‌های پارک مقبره‌الشعرا، ساماندهی ورودی این مجموعه، حذف انواع موانع فیزیکی و بصری، حصار زدایی و حذف نرده‌های محوطه پارک، ساماندهی سیستم‌های نورپردازی و احداث فضای سبز از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری تبریز در این پارک در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، مقبره‌الشعرا پیرامون تکیه حیدر در تقاطع خیابان‌های ثقةالاسلام و عارف و در ضلع شرقی بقعه سید حمزه و مقبره قائم مقام و ملأ باشی قرار دارد؛ این اثر در تاریخ هجدهم اسفند ۱۳۸۷ با شماره ۲۵۱۹۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

کد خبر 595190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.