عزم شیکاگو برای تولید صددرصدی انرژی تجدیدپذیر

مدیران شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی در آمریکا، توافقنامه‌ای با کمپانی تولیدکننده الکتریسیته کانستلیشن امضا کرده‌اند که بر اساس آن، قرار است یک پروژه خورشیدی برای تامین صددرصدی انرژی تجدیدپذیر در شهر پیاده شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه خورشیدی جدید شیکاگو قرار است تا پنج سال آینده به طور کامل پیاده شود که در نتیجه آن، تمام نیروی لازم شهری از انرژی پاک تأمین خواهد شد، ضمن این‌که صدها شغل نیز به وجود خواهد آمد. این پروژه تمام سازه‌ها و سیستم‌های روشنایی شهری را در بر خواهد گرفت و مستلزم هزینه‌ای بیش از ۴۲۲ میلیون دلار خواهد بود اما به تولید صددرصدی انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵ منجر خواهد شد. البته مدیران شهر قراردادی پنج ساله برای همکاری بین خود و کمپانی کانستلیشن امضا کرده‌اند تا از دیگر قابلیت‌های شرکت برای تحقق هدف صفر کربن در شهر بهره بگیرند.

پس از پیاده‌سازی پروژه ذکر شده و تأمین صددرصدی نیروی شهری از انرژی پاک، کاهش ۲۹۰ هزار تنی انتشار کربن در هر سال برای شیکاگو به ارمغان خواهد آمد، ضمن این‌که هزاران نفر از ساکنان شهر در پیاده‌سازی آن مشغول به کار خواهند شد که این امر به سهم خود نرخ بیکاری را به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد داد و به رونق اقتصادی کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر این، کاهش انتشار کربن در به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی نقش مهمی ایفا خواهد کرد و در افزایش تاب‌آوری شهری نیز سهیم خواهد بود.

در قرارداد بین مدیران شیکاگو و کمپانی کانستلیشن، شرکت تأمین نیرو متعهد شده است از ژانویه سال ۲۰۲۳ فعالیت خود را آغاز و پس از پنج سال، انرژی مصرفی سراسر شهر را از طریق الکتریسیته پاک تأمین کند. علاوه بر این، کمپانی کانستلیشن متعهد شده است از سال ۲۰۲۵ انرژی مصرفی فرودگاه‌ها، کتابخانه عمومی هارولد واشنگتن و تصفیه‌خانه آب شهر را به طور کامل از الکتریسیته پاک تأمین کند که این هدف از طریق نصب پنل‌های خورشیدی بر بام سازه‌ها تحقق خواهد یافت. مدیران شیکاگو متعهد شده‌اند با همکاری کمپانی ذکر شده نصب پنل‌های خورشیدی را بر بام این سازه‌ها از اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کنند و به ایجاد صدها شغل در این زمینه بپردازند.

عزم شیکاگو برای تولید صددرصدی انرژی تجدیدپذیر

کد خبر 595181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.