لزوم پیشگیری از آسیب به شهرها با ارتقای فرهنگ‌ شهروندی

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقای فرهنگ شهروندی از بروز آسیب به شهرها جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _نوزدهم مردادماه_ در جلسه هم‌اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرستان بروجن و اعضای شورای شهر نقنه با نماینده بنیاد برکت در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در استان ۴۳ شهر وجود دارد که از این تعداد تنها پنج شهر منبع درآمد پایدار دارد.

وی افزود: تبدیل روستا به شهر با رعایت سلسله مراتب (روستا، آبادی، شهر) و فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ شهروندی از بروز آسیب به شهرها جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از جمله وظایف بنیاد برکت اشتغال‌زایی در مناطق محروم و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان حاشیه شهرها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، باغ‌داری، گلخانه، پرورش طیور و زنبورعسل بوده، لذا افزایش تسهیل‌گران از ضروریات است.

به گزارش ایمنا، شهرستان بروجن دومین شهرستان از نظر اهمیت در استان چهارمحال و بختیاری و سومین شهرستان از حیث جمعیت در استان است که در دشتی به وسعت حدود ۵۸۰ کیلومتر مربع در شرقی‌ترین نقطه استان و در محل تلاقی راه‌های سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان قرار گرفته‌است.

شهرستان بروجن نیازمند ایجاد اشتغال‌زایی در ابعاد مختلف است تا مهاجرت از این شهر به دلیل نبود اشتغال رفع شود و با تکیه بر پتانسیل‌های شهرستان رشد و توسعه شهرها و روستاهای آن رقم بخورد.

کد خبر 595180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.