انتقاد سازنده خبرنگاران موجب اصلاح جامعه می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه خبرنگاران باید در انتشار اخبار آزادی بیان داشته باشند، گفت: انتقاد سازنده خبرنگاران از کمی، کاستی و ضعف عملکردی مدیران، موجب رشد، توسعه و اصلاح جامعه می‌شود.

سروش وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیش از اختراع رسانه‌های جمعی و لوازم و ابزارهای پیشرفته خبرنگاری از جمله دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، اتفاقات و رویدادهای روزانه به دست وقایع‌نگاران و روزنامه‌نگاران ثبت می‌شد که این مهم موجب اصالت تاریخ شده است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه‌ها با انتشار خبرهای مهم و واقعی، آگاهی را به جامعه هدیه می‌دهند، افزود: خبرنگاران در جامعه به جای مطرح کردن خود، بیشتر به دنبال کشف حقیقت و رفع مشکلات هستند.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه بعد از کتاب آسمانی، زیباترین کلمات در قلم صادق و پاک خبرنگاران نهفته است، تصریح کرد: خبرنگاران در نگارش خبر قضاوت، تنبیه و حکم صادر نمی‌کنند، بلکه مدیران حوزه‌های مختلف را وادار به پاسخ‌گویی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید در انتشار اخبار آزادی بیان داشته باشند، زیرا ماندگارترین لحظات تاریخی هر کشوری به دست خبرنگاران ثبت می‌شود، افزود: تحقق رؤیای تغییر جهان به سریع‌ترین شکل ممکن تنها با بالا بردن سطح آگاهی جامعه توسط خبرنگاران امکان‌پذیر است.

وظیفه حقیقت‌گویی، صداقت، شفافیت و انتقاد سازنده را از ویژگی‌های حرفه خبرنگاری دانست و افزود: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از نویسندگان مهارت بیشتری دارند، زیرا نویسندگان، کتاب را برای طیف خاصی از جامعه می‌نویسند، اما خبرنگاران خبر را بسیار زیبا، ساده و شفاف تولید می‌کنند و در اختیار مخاطبان و اقشار مختلف جامعه قرار می‌دهند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا در حال حاضر با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 595127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.