تامین امنیت باغداران قزوین با گشت شبانه‌روزی

مدیرعامل سازمان باغستان‌های قزوین از جمع‌آوری معتادان متجاهر و سارقان محصولات کشاورزی باغستان‌ها با همکاری نیروی انتظامی و گشت حفاظت خبر داد.

محمدکریم کاظم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فصل برداشت محصول برای کشاورزان و باغداران، اظهار کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر و سارقان محصولات کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی و گشت حفاظت از باغستان‌ها در قالب طرح هفته‌ای اجرا می‌شود.

وی افزود: در آخرین مرحله با جمع‌آوری ۱۱ نفر از معتادان و سارقان محصولات کشاورزی نسبت به تأمین امنیت باغداران باغستان و محصولات آنان اقدام شد.

مدیرعامل سازمان باغستان‌های قزوین با بیان اینکه این طرح با همکاری نیروی انتظامی انجام شد، خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده سابقه‌دار و اقدام به سرقت از باغداران کرده بودند. با توجه به درخواست مکرر باغداران برای تأمین امنیت باغ‌ها و جلوگیری از ایجاد آتش توسط معتادان متجاهر، گشت حفاظت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

کاظم‌پور با بیان اینکه تاکنون اقدامات شایسته‌ای برای حفظ محصولات باغداران و باغستان‌ها انجام شده است، تصریح کرد: سرقت دریچه‌های فلزی یکی از معضلات باغداران است که این مشکل با طرح حراست از باغستان مرتفع می‌شود و با آبرسانی در بحران کم‌آبی توانسته‌ایم کمک شایانی به باغداران و کشاورزان کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان باغستان‌ها اجرای طرح‌های حفاظت را در دستور کار قرار داده است و حفاظت از کمربند سبز را اولویت خود می‌داند.

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی قزوین گفت: از شهروندان تقاضا داریم در نگهداری میراث گرانبهای شهر همکاری لازم را داشته باشند و زیست‌بوم قزوین را که آمیخته‌ای از هنر، علم، دانش اسلامی و باغستان است، برای نسل‌های آینده حفظ کند.

کد خبر 595123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.