مشکلات شرکت حریم‌بان شهربان پیگیری شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حمایتی از حریم‌بانان و شهربانان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز _سه‌شنبه هجدهم مردادماه_ در واکنش به گزارش حساب‌رسی شرکت شهربان حریم‌بان، اظهار کرد: حساب‌رسی شرکت شهربان حریم‌بان اقدامی است که باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در بنیان‎‌گذاری و تشکیل این شرکت در دوره چهارم بوده‌ام. این شرکت دو مشکل اساسی دارد، اول اینکه ابزار قانونی لازم برای انجام مأموریت‌ها و مورد دوم امکانات و ابزار مادی و فیزیکی برای اجرای مأموریت‌ها ندارند و این دو مشکل اساسی از همان ابتدا بوده، هر چند به تدریج رفع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این شرکت طی چند ماه گذشته یعنی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مأموریت انجام داده است و دو هزار نیرو دارد، آن هم نیروهایی که تحت امر خودش نیستند و از آن شرکت‌های پیمانکاری هستند و به صورت متمرکز نیز عمل نمی‌کنند و در ۱۲۳ ناحیه شهر تهران عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بنا بود شرکت شهربان حریم‌بان زمانی ضابط قوه قضائیه شود، افزود: مشخص نشده است که این اقدام انجام شد یا نه، یعنی آیا مأموران شهربان و حریم‌بان اگر وارد یک مجموعه‌ای برای برخورد با ساخت و ساز غیر قانونی شوند و مورد تعرض افرادی که ساخت و ساز غیرقانونی انجام می‌دهند قرار بگیرند، قوه قضائیه و نیروی انتظامی از آنها حمایت می‌کند؟، زیرا در حال حاضر که این اقدام انجام نمی‌شود.

امانی تصریح کرد: شهربانان و حریم‌بانان در مأموریت‌ها دست یا پای‌شان می‌شکند یا به سرشان آسیب می‌رسد. این نیروها ابزار کار ندارند. باید بازنگری مجددی بر اساس آن چیزی که در شهر رخ می‌دهد، در سازمان انجام شود. این کار بسیار سختی است و هر فردی حاضر نیست آنجا مسئولیت قبول کند.

کد خبر 594974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.