برای رسیدن به مردم‌سالاری باید از تصدی‌گری دولت کاسته شود

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها گفت: رفته رفته باید از تصدی حاکمیت دولت کاسته شود و به سمت تحقق مردم سالاری واقعی که شایسته سالاری تعهد محور در کالبد آن لحاظ شده باشد، حرکت کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، ایرج بذرگری اظهار کرد: در قانون جدید انتخاب شهرداران با رأی مستقیم شهروندان نقش نظارتی شوراها کم‌رنگ می‌شود و تبعات بدی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: وقتی شهرداران توسط شهروندان با رأی مستقیم انتخاب می‌شوند، بعد از اینکه انتخاب شدند شهروندان هیچ نقشی برنحوه عملکردشان ندارند و این روند مدیریت خودسرانه را در اداره‌ی امور شهری ایجاد خواهد کرد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها گفت: در صورتی که شوراها با انتخاب شهرداران نقش نظارتی مستمری بر عملکرد شهرداران داشته و شهرداران را در خصوص مطالبات شهروندان همیشه پاسخگو می‌کنند.

وی افزود: این بدان معنا است که طرح انتخاب شهرداران با رأی مستقیم شهروندان نظارت بر شهرداری‌ها را از بین می‌برد. در صورتی که اکنون شوراها به عنوان نمایندگان منتخب شهروندان و پیگیر مطالبات آنها این نقش را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: البته شکل‌گیری نظام مردم سالاری در تمام ارکان نظام بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم رفته رفته از نقش حاکمیتی دولت کاسته شود.

بذرگری گفت: لازم است نظام مردم سالاری در محور شایسته سالاری توسعه یابد، لذا این مورد کم هزینه‌ترین اقدام در اداره امور و پرثمرترین و مفیدترین راه برای توسعه و پیشرفت کشور است.

کد خبر 594971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.