کاهش ۴۶ درصدی تعداد دست‌فروشان تهران

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از کاهش ۴۶ درصدی تعداد دست‌فروشان این کلان‌شهر نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر تعداد دست‌فروشان در سطح شهر تهران حدود ۳۱ هزار نفر بود که در حال حاضر به ۵۸۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید امیر فتاحیان اظهار کرد: تعداد دست‌فروشان در سطح شهر تهران حدود ۳۱ هزار نفر بود که بدون درگیری و تقابل جدی با این افراد و از طریق اقدامات مؤثر تعداد آنها با کاهش ۴۶ درصدی به ۵۸۰۰ نفر رسیده است که در این بین، دست‌فروشانی وجود دارند که معاش روزانه آنها مرتبط با این کار است و امیدواریم با کمک شورای اسلامی شهر بتوانیم این رقم را کاهش دهیم.

وی در خصوص موضوع حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، گفت: این گزارش حسابرسی در نهایت با ۱۷ رأی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران افزود: همکاران ما در حوزه‌های مختلف از جمله برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، دست‌فروشی و سایر مأموریت‌ها حضور مؤثر و فعالی دارند به طوری که در سیل امامزاده داوود طی هفته‌های گذشته اقدامات مؤثری را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به فرایند جذب و نظارت بر نیروهای شهربان و حریم‌بان، تاکید کرد: موضوع نظارت به‌صورت مستمر دنبال می‌شود و بی‌تردید تاکید بر حفظ کرامت و عزت در برخورد با افراد است؛ در حال حاضر دست‌فروشان می‌توانند از طریق سامانه، مشخصات خود را ثبت کنند.

فتاحیان با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری تلاش شده است که روزنه‌های تخلفات در مجموعه شهربان مسدود شود، تصریح کرد: یکی از مسیرهای تخلف حقوق‌های دریافتی مجموعه شهربان بود که به هیچ عنوان قابل دفاع نبود به شکلی که در گذشته حقوق دریافتی آنان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، اما با توجه تاکید شهردار تهران و تلاش مجموعه در حال حاضر به حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: نظارت جدی و برخورد با متخلفان در دستور کار قرار گرفته است و در همین ارتباط کمیته انضباطی در مجموعه شهربان و حریم‌بان تشکیل شده است و حتی در روزهای گذشته سه مورد برخورد انضباطی را شاهد بودیم.

کد خبر 594970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.