جایزه قهرمان سوپرجام اروپا چیست؟

شاگردان کارلو آنچلوتی روز چهارشنبه با برنده لیگ اروپا ۲۰۲۲، باشگاه اینتراخت فرانکفورت بازی خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا روز چهارشنبه دهم آگوست در سوپر کاپ یوفا ۲۰۲۲ در ورزشگاه المپیک هلسینکی به مصاف اینتراخت فرانکفورت، قهرمان لیگ اروپا می‌رود.

این نخستین دیدار دو تیم از زمان فینال جام اروپا در سال ۱۹۶۰ در همپدن پارک گلاسکو خواهد بود. در آن مسابقه رئال مادرید موفق شد با نتیجه هفت بر سه پیروز شود. آلفردو دی استفانو سه گل و فرانس پوشکاش چهار گل برای غول اسپانیایی به ثمر رساندند. ریچارد کرس فرانکفورت را جلو انداخت و اروین اشتاین در نیمه دوم یک گل زد اما این کافی نبود، چراکه مادرید برنده شایسته‌ای برای آن مسابقه بود.

فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۲ (لیورپول و رئال مادرید) هر کدام ۱۷.۵۹ میلیون دلار جایزه برای رسیدن به فینال در پاریس دریافت کردند. رئال مادرید پس از پیروزی یک بر صفر مقابل لیورپول در پاریس، به دلیل راهیابی به فینال سوپر کاپ یوفا، ۵.۱ میلیون دلار دیگر نیز دریافت کرد.

شاگردان کارلو آنچلوتی روز چهارشنبه با برنده لیگ اروپا ۲۰۲۲، باشگاه اینتراخت فرانکفورت بوندسلیگا بازی خواهند کرد. فرانکفورت در فینال سال گذشته در ضربات پنالتی رنجرز را شکست داد و موفق شد قهرمان لیگ اروپا شود.

به این ترتیب یک نماینده از اسپانیا و یک نماینده از آلمان در سوپرجام اروپا حضور دارند. رئال مادرید امیدوار است تا بتواند با پیروزی برابر رقیب آلمانی، تعداد جام‌های خود را افزایش دهد و به عدد ۱۰۰ نزدیک‌تر کند. از سوی دیگر فرانکفورتی‌ها نیز می‌دانند که فرصت بسیار خوبی برای فتح یک جام در اختیار دارند چرا که کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های سوپرجام بسیار ساده‌تر از قهرمانی در سایر رقابت‌های اروپایی است.

ترکیب احتمالی رئال مادرید با حضور بازیکنانی چون کورتوا، کارواخال، ادر میلیتائو، آلابا، مندی، کروس، کاسمیرو، مودریچ، والورده، بنزما و وینیسیوس جونیور خواهد بود. یازده مرد احتمالی اینتراخت فرانکفورت نیز شامل ترپ، کناف، توتا، توره، کاستیچ، روده، ساو، اندیکا، کامادا، گوتزه و بوره خواهد شد.

از سال ۲۰۲۰، مبلغ ثابتی به عنوان پاداش پرداختی به باشگاه‌های حاضر در سوپرجام اروپا تعیین شده است. بر این اساس باشگاه قهرمان پنج میلیون یورو و باشگاه نایب قهرمان نیز ۳.۸ میلیون یورو پاداش دریافت می‌کند.

کد خبر 594963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.