سرمایه‌گذاری کلان لندن برای گسترش زیرساخت‌های سبز

مدیران لندن، پایتخت بریتانیا، از سرمایه‌گذاری چهار میلیون پوندی برای پیاده‌سازی ۱۹ پروژه سبز با همکاری سازمان حمل‌ونقل برای لندن خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به زودی ۱۹ پروژه شامل پارک‌های جیبی، کاشت درخت و باغ‌های بارانی در واکنش به تغییرات اقلیمی در لندن پیاده خواهد شد و به ترویج زیرساخت‌های سبز شهر کمک زیادی خواهد کرد. صادق‌خان، شهردار پایتخت انگلستان، کمک‌هزینه چهار میلیون پوندی را برای پیاده‌سازی این پروژه‌ها در نظر گرفته و قرار است آن را در اختیار اعضای شورای شهر و سازمان حمل‌ونقل لندن قرار دهد. این بودجه به منظور ایجاد ۱۰ پارک جیبی، فضاهای سبز متعدد و کاشت صدها درخت در معابر شهری برای تأمین سایه، کاهش خطر وقوع سیل و مبارزه با آلودگی هوا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اقدام جدید مدیران لندن برای پیاده‌سازی ۱۹ پروژه سبز، بخشی از رویکرد پایتخت انگلستان برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا در خیابان‌ها و فضاهای عمومی خواهد بود که گسترش باغ‌ها بارانی را نیز در بر خواهد گرفت. در واقع، ایجاد این باغ‌ها در کنار کاشت درختان به جذب آب باران کمک می‌کند که این امر به سهم خود، احتمال وقوع سیل را به حداقل می‌رساند، ضمن این‌که در پاکسازی هوا از آلاینده‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. علاوه بر این، گسترش زیرساخت‌های سبز جدید به ایجاد مسیرهایی جذاب در سراسر شهر کمک خواهد کرد و مردم را به تردد پاک سوق خواهد داد و در ضمن در حفظ تنوع زیستی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

صادق‌خان از اختصاص بودجه‌های بیشتر برای افزایش تاب‌آوری مناطق در آینده خبر داده و مدعی شده است نوآوری‌های زیادی پس از پیاده‌سازی ۱۹ پروژه جدید در سراسر شهر برای مبارزه با گرمای مناطق اعمال خواهد شد. از مهم‌ترین این پروژه‌ها، گسترش پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری خواهد بود که قرار است بودجه‌ای دو میلیون و ۸۵۰ هزار پوندی برای آن در نظر گرفته شود تا فضاهایی به وجود بیاید که هر چه بیشتر ساکنان پایتخت انگلستان را به اتخاذ تردد سبز سوق دهد.

سرمایه‌گذاری کلان لندن برای گسترش زیرساخت‌های سبز

کد خبر 594887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.