بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی + ترید، سرمایه گذاری و احراز هویت آنلاین

یک صرافی به‌عنوان یک واسطه بین خریدار و فروشنده عمل کرده و با دریافت کمیسیون و کارمزد تراکنش‌، برای خود کسب درآمد می‌کنند.

به گزارش ایمنا، صرافی‌های ارز دیجیتال امکان خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال رو فراهم می‌کنند؛ برای انتخاب بهترین صرافی باید به نکاتی مانند امنیت، احراز هویت کاربران و کارمزد معاملات دقت کرد و با توجه به تحریم‌های صورت گرفته بسیاری از صرافی‌ها کاربران ایرانی را احراز و اجازه استفاده نمی‌دهند.

امنیت صرافی

امنیت، مهمترین شاخص انتخاب یک صرافی خوب است. بهترین صرافی‌ها امن ترین آنهاست زیرا در یک صرافی نا امن، احتمال از دست رفتن دارایی با نفوذ هکرها یا اختلال در معاملات وجود دارد. برای پی بردن به امنیت یک صرافی ارز دیجیتال باید بفهمیم سابقه معاملات آن چگونه بوده است

احراز هویت در صرافی

صرافی‌های که به تبدیل ارز دیجیتال به فیات می‌پردازند بیشتر با پدیده پول‌شویی روبه‌رو هستند پس احراز هویت در آن‌ها دقیق‌تر انجام می‌شود. البته برای اشخاص در بعضی کشورها مانند ایران صرافی‌ها کمی آسان‌تر عمل می‌کنند. در برخی صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت مرحله‌ای صورت می‌گیرد مثلاً برای حجم پایین فعالیت مدارک کامل شناسایی نمی‌خواهد فقط برای فعالیت با حجم بالا مدارک کامل باید ارائه شود.

کارمزد معاملات صرافی

همه صرافی‌ها برای معاملات ارز دیجیتال کارمزد دریافت می‌کنند. یکی از مواردی که یک صرافی ارز دیجیتال خوب می‌بایست در نظر داشته باشد، تمام قوانین مربوط به کارمزد است.

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی + ترید، سرمایه گذاری و احراز هویت آنلاین

حجم بازار و شکاف قیمت‌ها (Spread)

برای یک خرید بزرگ اگر حجم معاملات در یک صرافی پایین باشد ، سیالیت پایین می‌آیدو زمان برای انجام معامله بیشتر می‌شود؛ در این صرافی‌ها کارمزد اگر کارمزد هم کمتر باشد باز این زمان از دست رفته جبران نمی‌شود. شکاف قیمت‌ها اختلاف میان خرید و فروش در یک بازار است. در بازاری که شکاف قیمت‌ها بالا باشد به علت اختلاف قیمت خرید و فروش، افراد ضرر می‌کنند.

امکان تعیین قیمت توسط کاربران در صرافی

در بازارها کاربران قیمت مد نظرشان را تعیین می‌کنند و قیمت‌ها به صورت رقابتی است اما بعضی صرافی خودشان قیمت را تعیین و بر اساس آن معامله می‌کنند.

تعداد کوین‌ها و رمز ارزها در صرافی‌

تعداد کوین‌هایی که صرافی‌ها پشتیبانی می‌کنند و جفت ارزهای قابل معامله، جذابیت یک صرافی را بیشتر می‌کند.

پشتیبانی صرافی‌ها

پشتیبانی سریع و دقیق از مهمترین خصوصیات یک صرافی ارز دیجیتال است. بسیاری از افراد حاضرند که کارمزد بیشتری بدهند ولی پشتیبانی سریع‌تر از صرافی داشته باشند. حضور پشتیبان در معاملات باعث پشتگرمی است.

بهتر و راحت کار کردن با یک صرافی

پیچیده نبودن و معامله راحت معامله از گزینه‌های مثبت صرافی دیجیتال است.

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی + ترید، سرمایه گذاری و احراز هویت آنلاین

صرافی بایننس (Binance)

صرافی ارز دیجیتال بایننس؛ صرافی بزرگ و پرطرفدار بایننس در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. به دلیل امکانات گسترده، این صرافی طی مدت زمان کم رشد بسیار خوبی داشت. شما می‌توانید در این صرافی، اقدام به خرید و فروش صدها ارز دیجیتال کنید. در صورتی که کار در صرافی‌هایی همچون کوین بیس و کراکن برای ایرانیان ممنوع بود، بایننس همچنان به کاربران ایرانی خود خدمات ارائه می‌داد. اما به تازگی بایننس نیز گاهاً از ارائه خدمات به ایرانیان خودداری نموده است که باعث ایجاد مشکلاتی برای ایرانیان شده است و کاربران ایرانی مجبور هستند که قبل از هربار ورود به صرافی بایننس از نرم افزارهای تغییر ” ای پی ” | ” IP ” همانند ” VPS ” استفاده کنند.

با این وجود اما همچنان تریدر ها می‌توانند با تغییر ای پی خود از بایننس استفاده کرده و بدون نیاز به وریفای و یا احراز هویت کردن حساب و اعلام ایرانی بودن، تا سقف ۲ بیت کوین در روز، معامله انجام دهند.

کارمزد انجام تبدیل ارزها و ترید، بسته به مقدار حجم معامله دارد. همانطور که می‌دانید ارز دیجیتال بایننس کوین متعلق به صرافی بایننس است. اگر برای معاملات خود از این رمز ارز استفاده کنید، کارمزد معاملات شما تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد. مقدار کارمزد برای حجم معادلات حداکثر ۵۰ بیت کوینی تا ۰.۱ درصد است. مقدار کارمزد دریافتی صرافی بایننس بسیار پایین است که این موضوع نیز سبب شده است تا بایننس روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار، سرمایه در گردش ایجاد نماید و آن را تبدیل به بهترین صرافی ارز دیجیتال در جهان کند. فقط باید بدانیم در صرافی بایننس، خرید ارز دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات مثل دلار و یورو امکان ندارد.

صرافی کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس را می‌توان یکی از مهمترین و قابل‌اعتمادترین صرافی‌های دنیا دانست. این صرافی ارز دیجیتال بیش از ۳۲ کشور در جهان را پشتیبانی می‌کند اما متأسفانه ای پی ایران را تحریم کرده است و کاربران ایرانی باید با نرم افزارهای تغییر ای پی اقدام به ترید و یا خرید و فروش کنند. یکی از نمونه نرم افزارهای تغییر ای پی (VPS) نام دارد. این صرافی بیشتر از ۱۳.۳ میلیون کاربر فعال دارد و تمرکز اصلی آن روی چهار ارز دیجیتال اصلی و معروف است:

  • بیت کوین (BTC)
  • بیت کوین کش (BCH)
  • لایت کوین
  • (LTC) اتریوم (ETH)

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی + ترید، سرمایه گذاری و احراز هویت آنلاین

صرافی بیت‌مکس (BitMex)

بیت میکس نام یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. این صرافی یک صرافی متمرکز است و بر روی یک بستر همتا به همتا یا Peer To Peer پیاده سازی شده است. استفاده از صرافی بیت میکس، نیاز به احراز هویت و یا وریفای ندارد و تنها می‌توانید با چند کلیک به راحتی اقدام به ثبت نام کنید. فعال نبودن احراز هویت دارای مزیت و همچنین معایب زیادی است. یکی مهم‌ترین معایب نداشتن احراز هویت این صرافی، سو استفاده است. کاربران سوءاستفاده کننده می‌توانند با ایجاد یک حساب کاربری بدون احراز هویت، به اخاذی و … از دیگران کاربران داشته باشند.

متأسفانه صرافی بیتمکس نیز کاربران ایرانی را تحریم کرده است و ای پی‌های ایران نمی‌توانند به راحتی خرید و فروش کنند. برای استفاده از این صرافی، همانند دیگر صرافی‌ها باید از یک نرم افزار تغییر ای پی استفاده کنید. یکی از این نرم افزارهای تغییر ای پی VPS است. VPS مخفف عبارت Virtual Private Server که در معادل فارسی به معنی سرور مجازی خصوصی است.

یکی از معایب خود صرافی بیتمکس این است که کارمزد مشخصی ندارد. کارمزد بیتمکس به صورت حدودی بسته به نوع ارز دیجیتالی که معامله می‌کنید دارد.

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی + ترید، سرمایه گذاری و احراز هویت آنلاین

صرافی کوکوین (KuCoin)

کوکوین در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک صرافی بی واسطه در زمینه خرید و فروش و همچنین معاوضه رمز ارزها تأسیس شد. این صرافی، به دست مهندسین و متخصصان نمونه و با تجربه معاملاتی طراحی شده است.

بنیانگذاران و همچنین صحبان این صرافی هدفشان این است که مردم بتوانند به بهترین شکل و همچنین آسان‌ترین روش به انجام معامله ارزهای دیجیتال بپردازند. این اکسچنج توکن مربوط به خود را با نام KCS ارائه داده که به دارندگان آن اجازه می‌دهد تا قسمتی از درآمد روزانه پلتفرم را شریک شوند. یکی دیگر از مزایای کوکوین، شارژ سریع ارز دیجیتال به حساب کاربر پس از تعداد کانفرم کم به نسبت سایر بسترها است.

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی + ترید، سرمایه گذاری و احراز هویت آنلاین

صرافی اوکی اکس (OKEx)

اوکی اکس در سال ۲۰۱۴ در کشور مبدا ارزهای دیجیتال یعنی چین تأسیس شد و به عنوان دومین صرافی بزرگ رمز ارز دنیا یاد می‌شود. صرافی اوکی اکس از دیگر بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که بیش از ۱۴۵ ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. این صرافی همچون بایننس، دارای آلت کوین اختصاصی خود با علامت OKB نیز است. حجم معاملات در این صرافی بسیار بالا است و تقریباً می‌توان گفت که حجم قرار دادهای آتی بیت کوین به تنهایی در این صرافی به ۱.۵ میلیارد دلار می‌باشد.

این صرافی برای کشورهای هنگ کنک، کوبا، بنگلادش، ایران، آمریکا، سوریه، مالزی، کره شمالی و کشورهایی که در لیست تحریم‌های شورای امنیت ملل قرار دارند غیر قابل استفاده می‌شود. همانطور که در این لیست مشاهده کردید، کاربران ایرانی نمی‌توانند از این صرافی به سادگی استفاده کنند. بهترین راه برای استفاده از این صرافی بدون مزاحمت، با داشتن یک نرم افزار تغیر ای پی است. شما می‌توانید با نصب یک نرم افزار تغییر ای پی از این صرافی نیز همانند دیگر صرافی‌ها استفاده کنید.

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی + ترید، سرمایه گذاری و احراز هویت آنلاین

صرافی کراکن (Kraken)

صرافی کراکن در سال ۲۰۱۱ توسط فردی به نام جسی پاول در سان فرانسیسکو تأسیس شد. این صرافی یکی از بزرگترین صرافی‌های بیت کوین در دنیا محسوب می‌شود که قابلیت پشتیبانی از ارزهای فیات را نیز دارد و در آن می‌توان ارزهایی همچون یورو، دلار، ین، پوند و غیره را به بیت کوین تبدیل کرد.

بعضی از کاربران این صرافی از کارکرد با آن اعلام رضایت داشتند که این رضایت تنها به علت راحتی در معامله‌ها می‌باشد. این صرافی از رمز ارزهایی همچون بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و ۱۴ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه امنیت این صرافی نسبتاً خوب می‌باشد و می‌توان برای مدت کوتاهی به آن اطمینان کرد. پس از ثبت نام در این صرافی شما می‌توانید با مراجعه به قسمت امنیت، تأیید دو مرحله‌ای حساب خود را فعال‌سازی کنید. فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای به شما کمک می‌کند تا از پیش آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری شود و همچنین کمک شایانی به جلوگیری از سو استفاه سودجویان می‌کند.

برای کار با این صرافی باید اعتبار خود را تأیید کنید. تأیید اعتبار در این صرافی به چند گروه تقسیم می‌شود. یکی از بهترین مزایا این صرافی این است که مشخص می‌کند که شما چقدر سرمایه بر حسب دلار، یورو و …. دارید. این کار می‌تواند کار بسیاری از افراد را آسان کند.

بهترین صرافی خارجی بدون تحریم

در حال حاضر صرافی‌های مختلفی کشور ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا، تحریم کرده‌اند. برخی از صرافی‌ها نیز این اقدام را انجام نداده‌اند اما آن‌ها از طرف دولت ایران تحریم شده‌اند و به نوعی کاربران ایرانی نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

برخی از صرافی‌ها تنها ای پی کاربران ایرانی را مسدود کرده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از یک نرم افزار تغییر آی پی به راحتی از آن‌ها بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

کد خبر 594865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.