لزوم توجه به دیدگاه‌های مختلف شهروندان در شهرها

شهردار اهواز با بیان اینکه باید دیدگاه‌های مختلف شهروندان محترم شمرده شود، گفت: برگزاری مراسم مذهبی و معنوی موجب بروز رفتار اجتماعی بهتر و رعایت حقوق شهروندی می‌شود.

رضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استقبال پرشور شهروندان از برنامه یادمان بین‌الحرمین نشان دهنده آن است که این مراسم بخاطر تجسم عینی وقایع رخ داده در روز عاشورا اثرات مثبتی در زندگی مردم داشته است چرا که سنت تعزیه یکی از سنت‌های چهل‌گانه عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است.

وی با بیان اینکه در مراسم تعزیه با تجسم حضور زنان و مردان در واقعه عاشورا، تکالیف گروه‌های سنی مختلف جامعه بیشتر هویدا خواهد شد، افزود: هنرمندان تعزیه‌خوان به ویژه موافق خوان‌ها در نقش اهل بیت (ع) تعهداتی خواهند داشت که باید در طول سال در رفتار و کردار آنها مشخص باشد.

شهردار اهواز تاکید کرد: شور و استقبال معنوی شهروندان پس از ۱۴ سال برگزاری مراسم یادمان بین‌الحرمین، مسئولیت شهرداری را جهت حمایت از برگزاری این برنامه‌ها بیشتر می‌کند؛ تلفیق طبیعت و مذهب در شهری که به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران شناخته می‌شود، وظیفه مسئولان را برای تحکیم این جایگاه بیشتر می‌کند، لذا تمام برنامه‌های شهرداری و حاکمیت مبتنی بر خواست و اراده مردم است.

وی تاکید کرد: شهر برای شهروندان است و ما نمی‌توانیم شهر را به بخش‌های مختلف تقسیم کنیم، با این حال موظف هستیم دیدگاه‌های مختلف شهروندان را محترم بدانیم و بر اساس ساختار و بافت اهواز، زمینه انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را برای تمام بخش‌ها پیش‌بینی کنیم.

امینی با تاکید بر افزایش کیفیت یادمان بین‌الحرمین با استفاده از المان‌های مختلف برای سال‌های آینده با استفاده از تفکر هنرمندان، اضافه کرد: ما موظف هستیم معجزه انسجام‌بخشی امام حسین (ع) را پاس بداریم و کیفیت این مراسم را افزایش دهیم، زیرا این اقدام به زندگی بهتر و رعایت حقوق شهروندی رفتارهای منطبق و سیره ائمه اطهار کمک می‌کند.

کد خبر 594776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.