کوه صفه‌ میزبان برنامه رصدی «شب‌تاب‌شو»

مربی مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: برنامه «شب‌تاب‌شو» طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه‌های مرداد و شهریور برگزار می‌شود و در صورت استقبال این برنامه در ماه‌های بعدی نیز ادامه‌دار خواهد بود؛ کوه صفه اصفهان میزبان این برنامه است.

پریساسادات عقیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هدف از برگزاری برنامه «شب‌تاب‌شو» ترویج علم نجوم است، اظهار کرد: مرکز نجوم ادیب، یکی از مراکز فعال در حوزه ترویج علم نجوم است، همچنین نخستین مرکز فعال در این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: مرکز نجوم ادیب با همکاری مرحوم کیاست‌پور ایجاد شد و نزدیک به ۳۰ سال سابقه دارد؛ برنامه «شب‌تاب‌شو» با هدف ترویج علم نجوم توسط این مرکز برگزار می‌شود.

مربی مرکز نجوم ادیب اصفهان ادامه داد: برنامه «شب‌تاب‌شو» طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه‌های مرداد و شهریور برگزار می‌شود و در صورت استقبال این برنامه در ماه‌های بعدی نیز ادامه‌دار خواهد بود؛ کوه صفه اصفهان میزبان این برنامه است.

وی اشاره کرد: در ماه گذشته غرفه‌های مختلفی ازجمله پرسش و پاسخ نجومی، معرفی مرکز نجوم ادیب، فناوری فضایی، غرفه کودک و رصد وجود داشت، اما در برنامه پنجشنبه _بیستم مردادماه ۱۴۰۱_ به دلیل استقبال ویژه مردم از برنامه‌های رصد آسمان تنها غرفه به همین موضوع اختصاص داده شده است.

عقیلی در رابطه با تجهیزات رصدی برنامه «شب‌تاب‌شو» گفت: در این برنامه رصد آسمان به کمک سه تلسکوپ انجام می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه _بیستم مردادماه_ می‌توانیم ابر ماه را رصد کنیم؛ درواقع در این حالت زمین بین ماه و خورشید قرار می‌گیرد و بخش اعظمی از ماه قابل مشاهده است.

این کارشناس‌ارشد اختر فیزیک ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در برنامه «شب‌تاب‌شو» علاوه بر مشاهده ماه به کمک تلسکوپ، تصویربرداری نیز انجام دهند.

کد خبر 594755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.