ادامه جست‌وجوی امدادگران برای نجات کوهنوردان در دماوند

رییس جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه دو کوهنورد مفقود شده در یخچال بخار دماوند هنوز پیدا نشدند، گفت: عملیات جست‌وجو برای یافتن این افراد همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، غلامعلی فخاری امشب _دوشنبه هفدهم مردادماه_ با اعلام خبر ادامه جستجوی امدادگران برای نجات کوهنوردان در دماوند، اظهار کرد: روز گذشته حوالی ساعت ۱۰ صبح گزارشی مبنی بر سقوط دو کوهنورد در یخچال بخار قله دماوند اعلام شد که بلافاصله دو تیم امدادگر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم‌های اعزامی پس از پیمایش مسیری ۱۰ ساعته موفق به رسیدن به ارتفاع سه هزار و ۷۰۰ متری شدند ولی در نهایت به علت شرایط بد آب و هوایی و مسدود بودن مسیر، نتوانستند به ارتفاع بالاتر صعود کنند.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ادامه عملیات به صبح امروز موکول شد، تصریح کرد: ساعت ۵ صبح تیم امدادی اعزامی به سمت محل حادثه حرکت کردند ولی با وجود تغییر چند باره به علت سیلاب شب گذشته و همچنین نامساعد بودن هوا موفق به صعود به ارتفاع چهار هزار و ۴۰۰ متری نشدند و ادامه عملیات به فردا موکول شده است.

کوهنوردان از صعود به دماوند خودداری کنند

فخاری با بیان اینکه در تاریخ ۱۵ مرداد ماه امسال هم یک کوهنورد بر اثر سقوط سنگ در پناهگاه سوم دماوند جان خود را از دست داد، ادامه داد: پس از این حادثه فدراسیون کوهنوردی صعود به قله دماوند را به علت شرایط نامناسب آب و هوایی و ریزش سنگ در ارتفاعات دماوند ممنوع کرده است.

وی گفت: متاسفانه با وجود ممنوعیت فدراسیون عده‌ای از کوهنوردان به صورت غیر قانونی و با وجود بسته شدن مسیرهای اصلی ورود به دماوند افراد از بیراهه‌ها برای صعود به کوه استفاده می‌کنند.

به گزارش ایمنا، دماوند با ۵۶۰۰ متر بلندترین قله ایران است و بیشترین صعود به این قله نیز در ماه مرداد انجام می‌شود.

فدراسیون کوهنوردی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به محدودیت ظرفیت حضور کوهنوردان در مسیرهای چهارگانه کوه دماوند به ویژه مسیر جنوبی و با توجه به تکمیل ظرفیت پناهگاه‌های بارگاه سوم جدید و قدیم و خطر رانش و ریزش سنگ به دلیل بارندگی‌های اخیر، از تمامی علاقمندان کوهنوردی تقاضا می‌شود برای جلوگیری از حوادث از ورود به این مناطق تا پایان مردادماه پرهیز کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 594736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.