۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
علائم جدید آبله میمون چیست؟

بیماری آبله میمون علائم جدیدی از خود نشان داده است که شامل ضایعات منفرد و تورم لوزه‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری آبله میمون در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور دنیا شناسایی و باعث بیماری بیش از ۱۷۰۰۰ نفر شده است. اخیراً سازمان جهانی بهداشت (WHO) این بیماری را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام کرده است. محققان و متخصصان همواره به دنبال شناسایی علائم جدید بیماری آبله میمون و روش‌های درمان آن هستند.

علائم جدید آبله میمون چیست؟

یکی از علائم جدید بیماری آبله میمون ضایعات منفرد است؛ این ضایعات کوچک و موضعی هستند همچنین می‌توانند از ضایعات بی‌ضرر (زگیل) تا ضایعات تهدید کننده زندگی افراد مانند «ملانوم» متغیر باشد. برخی افراد مبتلا به آبله میمون درگیر تورم لوزه‌ها شدند؛ پیش از این تورم لوزه‌ها به عنوان علائم آبله میمون شناخته نشده بود و ممکن بود با بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته شود.

علائم کلاسیک آبله میمون چیست؟

در حال حاضر علائم کلاسیک و مشخص بیماری آبله میمون شامل تب، سردرد، درد عضلانی، درد مفاصل، کمر درد، تورم غدد لنفاوی، بثورات پوستی و خستگی می‌شود.

آبله میمون چگونه منتقل می‌‎شود؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که آبله میمون می‌تواند از طریق تماس نزدیک و اغلب از طریق تماس پوستی از فرد آلوده به دیگران منتقل شود. لمس کردن اشیا، پارچه‌ها و سطوحی که توسط فرد مبتلا به آبله میمون استفاده شده است، خطر ابتلاء به بیماری را افزایش می‌دهد. تماس با ترشحات تنفسی افراد آلوده نیز باعث انتقال بیماری به افراد سالم می‌شود.

چگونه از خود در برابر آبله میمون محافظت کنیم؟

بهترین روش برای جلوگیری از شیوع بیماری آبله میمون محدود کردن تماس نزدیک و مستقیم با افراد مبتلا به بیماری است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که از لباس، ملافه یا دیگر لوازم مربوط به افراد مبتلا به آبله میمون دوری کنید.

کد خبر 594732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.