تفتیان به جمع زیر ۱۰ ثانیه‌ای‌ها پیوست/ فصیحی رکورد سرعت دوومیدانی را شکست

در مسابقات دوومیدانی کشورهای اسلامی حسن تفتیان علاوه‌بر شکستن رکورد ایران، به‌عنوان نفر اول گروه به نیمه‌نهایی راه یافت، محمدحسین ابارقی به نیمه‌نهایی رسید؛ فرزانه فصیحی نیز رکورد دو ۱۰۰ متر را به اندازه ۲۰ صدم‌ثانیه بهبود بخشید و به جمع چهار نفر برتر راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین دوره رقابت‌های بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه ترکیه در حال برگزاری است و چندین رشته پیش از آغاز مراسم افتتاحیه به جریان افتاده که با کسب چند مدال نیز برای ملی‌پوشان کشورمان همراه شده است.

امروز در جریان مسابقات دوومیدانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، حسن تفتیان و محمدحسین ابارقی با نمایشی زیبا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

حسن تفتیان با ثبت زمان ۹.۸۸ ثانیه (جایگاه نخست) و محمدحسین ابارقی با زمان ۱۰.۲۲ ثانیه به‌عنوان دو نماینده کشورمان در دو ۱۰۰ متر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

تفتیان با این حدنصاب موفق شد، رکورد دوی ۱۰۰ متر ایران را نیز جابه‌جا کند؛ قبل از این رکورد تفتیان ۱۰٫۰۴ ثانیه بود. البته به‌علت مثبت‌بودن سرعت باد (بیش از ۲ مترثانیه) رکورد حسن تفتیان به‌عنوان رکورد ملی ثبت نخواهد شد.

فرزانه فصیحی، دونده بانوی کشورمان نیز موفق شد با زمان ۱۱.۲۴ ثانیه در مرحله مقدماتی، علاوه‌بر راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های کشورهای اسلامی رکورد دوی ۱۰۰ متر کشورمان که با زمان ۱۱.۴۴ در اختیار خودش بود را نیز بهبود بخشد.

در این گروه نمایندگان ترکیه و قزاقستان در رده‌های بعدی قرار گرفتند؛ گفتنی است به‌علت مثبت‌بودن سرعت باد (بیش از ۲ متر ثانیه) این رکورد به‌عنوان رکورد ملی ثبت نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات در دو بخش زنان و مردان فردا برگزار خواهد شد.

کد خبر 594710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.