قتل در رفسنجان + جزییات حادثه و درگیری بهرمان توسط تبعه افغان

یک تبعه افغان، ۱۰ نفر شامل شش نفر از اتباع و چهار نفر ایرانی را به قتل رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر دیروز _یکشنبه شانزدهم مردادماه_ یک تبعه بیگانه اهل افغانستان ۱۰ نفر را به دنبال اختلافات شخصی در نوق رفسنجان به قتل رساند و ساعتی بعد در حال خروج از استان توسط پلیس دستگیر شد.

علت شروع حادثه رفسنجان نزاع اتباع با یکدیگر بوده است

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، با بیان اینکه روز گذشته _یکشنبه شانزدهم مردادماه_ جلسه شورای تأمین شهرستان با فوریت تشکیل و ابعاد مختلف این حادثه بررسی شد، اظهار کرد: در یک نزاع حوالی چاه موتور کشاورزی احمدآباد شور در رفسنجان یک تبعه غیرمجاز افغانستانی به دنبال اختلاف شخصی بین چند نفر دیگر از اتباع ابتدا دو نفر از کارگران موتور را با چاقو به قتل می‌رساند.

وی افزود: در این حین تعدادی ایرانی هم که در محدوده زمین‌های کشاورزی حضور داشتند با ضربات چاقو به قتل می‌رسند. با شروع این ماجرا اتباع افغان دیگری نیز در محل حضور می‌یابند و در مجموع شش نفر از اتباع و چهار نفر افراد ایرانی به قتل می‌رسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: با اقدام قاطع و فوری مأموران پلیس به محض اطلاع از حادثه، اقدام برای بازداشت قاتل که متواری شده بود شروع و برادر وی نیز همان ابتدا بازداشت می‌شود.

وی ادامه داد: برادر قاتل مدعی شده ضارب مشکلات روحی روانی و اعتیاد داشته، در افغانستان نیز جزو دسته اراذل و مخلان امنیت بوده و حتی خانواده خود و سایر اتباع را به قتل تهدید کرده بوده است.

جلالی گفت: برخی افراد به قتل رسیده از خویشاوندان قاتل و تبعه افغان هستند. با بررسی همه ابعاد موضوع مشخص شد حادثه به هیچ وجه ابعاد امنیتی نداشته و اختلاف قبلی میان اتباع که برخی از آنها به عنوان کارگر کار می‌کرده‌اند جرقه شروع این ماجرا را زده و موضوع ارتباطی به مردم ایران نداشته است.

وی اضافه کرد: قاتل که قبل از خروج از استان در شهرستان انار توسط مأموران انتظامی بازداشت شده، قبل از بازداشت اقدام به خودزنی نیز کرده بوده است. یک نفر نیز در این حادثه زخمی شده که تحت درمان قرار دارد و حال وی مساعد گزارش شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ساماندهی و سرشماری اتباع غیرمجاز در اولویت وزارت کشور قرار دارد و به زودی وضعیت حضور این دسته از افراد نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت به کار نگرفتن اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل مختلف، افزود: سرشماری و ساماندهی اتباع با قاطعیت و فوریت در دستور کار است.

خودزنی قاتل

حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان، شامگاه یکشنبه با بیان اینکه این حادثه در بهرمان بخش نوق رخ داد، اظهار کرد: محل نزاع در باغ‌های کشاورزی منطقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه ضارب با چاقو شش تبعه افغانستانی و چهار نفر ایرانی را به قتل رساند، افزود: قاتل در حال فرار و خروج از استان کرمان بود که توسط عوامل پلیس در شهرستان انار دستگیر می‌شود.

سرپرست فرمانداری رفسنجان تصریح کرد: ضارب هنگامی که در مرحله دستگیری بوده خودزنی می‌کند و جراحت وی سطحی بوده است. علت این حادثه اختلافات شخصی اعلام شده و ضارب از تعادل روحی و روانی برخوردار نبوده است. یک نفر نیز در جریان این حادثه زخمی شده که درمان وی در بیمارستان در حال انجام است.

واکنش دادستان به قتل عام در رفسنجان

ایمان شهسواری با اشاره به قتل ۱۰ نفر شامل شش افغانستانی و چهار ایرانی توسط یک قاتل تبعه افغان، اظهار کرد: این درگیری در بخش بهرمان از توابع رفسنجان رخ داده و قاتل نیز خودزنی کرده و هم‌اکنون در بیمارستان بستری و تحت بازجویی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دستگیری متهم بازپرس ویژه قتل شهرستان رفسنجان در شهرستان انار (فاصله ۵۰ کیلومتری از نوق رفسنجان) حضور داشته است، افزود: این حادثه عصر روز گذشته اتفاق افتاده و متهم تحت مصرف روانگردان از نوع شیشه دست به این اقدام مرگبار زده است.

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان تصریح کرد: بلافاصله پس از کسب گزارش این حادثه تلخ دستورات قضائی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه صادر شد و در نهایت قاتل پس از یک عملیات تعقیب و گریز و هنگامی که خود را در محاصره مأموران پلیس دید، اقدام به خودزنی کرد.

وی با اشاره به اینکه مأموران بلافاصله وی را دستگیر و به بیمارستان شهرستان انار منتقل کردند، ادامه داد: بازجویی‌های اولیه از متهم توسط بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان در حال انجام است.

شهسواری گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم مسائل شخصی و اختلافاتی که از قبل با تعدادی از اتباع افغانستانی داشته را انگیزه اصلی این جنایت عنوان کرده است.

وی با اشاره به اینکه همه افرادی که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند مرد و در بازه سنی جوان و میانسال بوده‌اند، اضافه کرد: همه این افراد از کسانی بودند که در محل چاه موتورهای کشاورزی در حال کار بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: شامگاه یکشنبه جلسه شورای تأمین برگزار و اطلاعات تکمیلی در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

دستگیری قاتل

حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان از دستگیری قاتل که در حال خروج از استان بوده خبر داد و اظهار کرد: گویا قاتل مشکل اختلالات روحی روانی داشته است.

درگیری و کشته شدن تعدادی از اتباع بیگانه در بهرمان رفسنجان

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان از درگیری و کشته شدن تعدادی از اتباع بیگانه در بهرمان رفسنجان به دلیل اختلافات شخصی خبر داد و اظهار کرد: ضارب این نزاع از تعادل روحی و روانی برخوردار نبوده است.

وی افزود: تعدادی نیز حین درگیری اتباع بیگانه به منظور میانجی‌گری وارد نزاع می‌شوند که متأسفانه ضارب با سلاح سرد به آنها نیز حمله می‌کند و آنها را به قتل می‌رساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه اختلافات ملکی و شخصی موجب راه افتادن این نزاع شده است، تصریح کرد: ضارب قصد خروج از استان را داشت که توسط عوامل انتظامی در شهرستان انار دستگیر می‌شود. این نزاع به هیچ وجهه امنیتی نداشته و صرفاً یک درگیری شخصی بوده است.

کد خبر 594698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    20 6
    من افغانستانی هستم از سال ۸۶ مهمون مردم خوب و مهربون ایرانم حق با مردم ایرانه مهمون یک روز یک سال .... لعنت بر کسی که آدم بکشه حرفی برای گفتن ندارم نون نمک مردم ایران خوردیم زنده باد تمام فارسی زبانان جهان