پویش "شهر عزادار حسین(ع) است" در تیران

شهردار تیران گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پویش مردم " شهر عزادار حسین(ع) است" در شهر تیران تشکیل شد.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کوچه و خیابان‌های شهر به همت شهرداری و هیئت‌های مذهبی سیاه‌پوش و نصب بنر و پرچم در میادین، خیابان‌ها و کوچه‌ها از روزهای نخستین این ماه انجام شده است.

وی با بیان‌اینکه تبلیغات محلی و برنامه‌های فرهنگی این ایام با شعار «اطاعت‌پذیر حسینم» انجام شده است، افزود: اجتماع عزاداری شهروندان حسینی همزمان با دهه اول ماه محرم در محل میدان آزادی انجام می‌شود.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه عکس از مراسم و برنامه‌ها، تشکیل پویش مردمی (تیران عزادار حسین است) و برپایی موکب فرهنگی از جمله فعالیت‌های شهرداری در این ایام است.

حجتی اضافه کرد: شهروندان با نصب پرچم در ورودی منزل و مغازه‌های خود در پویش تیران عزادار حسین (ع) شرکت می‌کنند. این اقدام فرصتی برای ایجاد فضای متفاوت محرم در سطح شهر در کنار تبلیغات شهری و هیئت‌ای مذهبی، مساجد و حسینه‌ها است.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با تهیه عکس‌هایی از صحنه‌های عزاداری، سیاه‌پوشی، خیمه‌ها و مناظر مختلف محرم شهر به وسیله گوشی تلفن همراه، دوربین عکاسی و ارسال به شهرداری در برپایی نمایشگاه عکس شهر محرم شرکت کنند.

شهردار تیران در خصوص برپایی موکب‌های فرهنگی، گفت: ارائه خدمات و محصولات فرهنگی در سطح شهر و پارک‌ها در این قالب انجام می‌شود و ایجاد توأم شور و شعور حسینی در شهر بسترساز انتقال پیام‌عاشورا است.

کد خبر 594636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.