۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
زشت‌ترین شهرهای جهان کدامند؟

زشت‌ترین شهرهای جهان از ساختمان‌های نازیبا تشکیل شده‌اند و در آن‌ها شلوغی بزرگراه‌ها و اتومبیل‌ها و کمبود فضای سبز خودنمایی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عوامل مختلفی نظیر کمبود فضای سبز، بی‌نظمی ساخت‌وساز، آلودگی هوا، بزرگراه‌های شلوغ و پر از ماشین، ساختمان‌های بی‌رویه و نازیبا، نبود زیر ساخت‌های مناسب شهری و خیابان‌کشی‌های نادرست باعث می‌شود تا بعضی از شهرها لقب زشت‌ترین شهرهای جهان را به خود اختصاص دهند که در ادامه با بعضی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

هیوستون، ایالات متحده آمریکا

با وجود اینکه هیوستون، چهارمین شهر پر جمعیت آمریکا به‌شمار می‌رود، شهر زیبایی محسوب نمی‌شود. اگرچه ممکن است شهرهای زشت زیادی در آمریکا وجود داشته باشد، اما هیوستون رتبه اول شهرهای زشت این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. افزایش جمعیت فقیرنشین و بی‌خانمان و ساختار نامنظم شهری از دلایل نازیبایی هیوستون است. در این شهر از هر پنج خانواده، یک خانواده زیر خط فقر زندگی می‌کنند و به دلیل ساختار نامنظم، شهری نیست که افراد زیادی را به سوی خود جذب کند.

زشت‌ترین شهرهای جهان کدامند؟

مکزیکوسیتی، مکزیک

مکزیکوسیتی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود، اما حتی اگر یک پناهگاه امن بود، نیز شهر جذابی به شمار نمی‌رفت. مکزیکوسیتی یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان است و زیبایی چندانی برای بازدیدکنندگان در آن وجود ندارد.

لوآندا، آنگولا

این شهر که لقب پایتخت موفقیت‌های اخیر اقتصادی آفریقا را به خود اختصاص می‌دهد، از زیبایی بهره زیادی نبرده است. ساختمان‌های آپارتمانی زشت که لوآندا را در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان قرار داده، چهره نازیبایی به شهر بخشیده است.

کیشیناو، مولداوی

پایتخت مولداوی، یک شهر صنعتی است که از ساختمان‌های آپارتمانی بسیار زشت و به سبک شوروی سابق تشکیل شده است. اکثر این ساختمان‌ها تمیز نیست و در حال فروپاشی است. اگرچه چنین شهرهایی از زمان شوروی سابق به جای مانده است، اما از پایتخت یک کشور این میزان زشتی انتظار نمی‌رود.

زشت‌ترین شهرهای جهان کدامند؟

دیترویت، آمریکا

دیترویت از نظر زیبایی‌شناسی و کیفیت زندگی شهری در رده پایینی قرار دارد. ساختمان‌های این شهر کثیف و فرسوده را بیشتر مصالحی نظیر آجر، بتن و شیشه تشکیل می‌دهد. این شهر در طول یک دهه، یک چهارم جمعیت خود را از دست داده است و بالاترین میزان جرم و جنایت را در آمریکا به خود اختصاص می‌دهد.

سائو پائولو، برزیل

به نظر می‌رسد طبیعت تمام تلاش خود را روی شهر ریو دو ژانیرو متمرکز کرده و دیگر کلان‌شهر های بزرگ برزیل را کاملاً فراموش کرده است. این شهر که به خاطر ازدحام ترافیک خود در برزیل شهرت دارد، دارای چشم انداز بتونی و کمبود فضای سبز است. اگرچه سائوپائولو یکی از هیجان‌انگیزترین شهرهای جهان از نظر صرف غذا و خرید است، اما شکی نیست که زیبایی چندانی ندارد.

زشت‌ترین شهرهای جهان کدامند؟

لس‌آنجلس، آمریکا

لس‌آنجلس شهری است که به‌خاطر بزرگراه‌های شلوغش در جهان شهرت دارد. اگر در این شهر پیاده‌روی کنید، می‌بینید که چیز زیادی برای دیدن در آن وجود ندارد. بنابراین جای تعجب نیست که عابران پیاده این شهر را کمتر دوست داشته باشند. اگرچه لس‌آنجلس یکی از معروف‌ترین شهرهای جهان است و سواحل این شهر و سینمای هالیوود آن، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما شهر زیبایی به شمار نمی‌رود.

گواتمالا

این شهر پر از دود و جنایت، پایتخت کشوری به همین نام است. گواتمالا بیشتر شبیه یک محله فقیر نشین به نظر می‌رسد تا یک پایتخت و بیشتر ساختمان‌های آن در آستانه فروپاشی است؛ بنابراین جای تعجب ندارد که لقب یکی از زشت‌ترین شهرهای جهان را به خود اختصاص دهد.

زشت‌ترین شهرهای جهان کدامند؟

کد خبر 594535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سام IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    1 0
    بنظرم اهواز رو هم بزارین تو زشت ها