چهره زرین شهر گویای فضای محرم است

شهردار زرین شهر گفت: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در دوره ششم مدیریت شهری تکریم آئین‌های عزاداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی احمدی در جمع خبرنگاران یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در دوره ششم مدیریت شهری را تکریم آئین‌های عزاداری دانست و اظهار کرد: قیام عاشورا در زمانی اندک به فرهنگی غنی و ماندگار تبدیل شد به‌گونه‌ای که آثار و برکات آن پس از قرن‌ها همچنان در حال گسترش است و شیعیان قرن‌هاست که داغدار شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین (ع) هستند و به شکل‌های گوناگون عشق و ارادت خود را به ایشان نشان می‌دهند.

وی افزود: شهرستان لنجان مهد مفاخر و علمای بزرگ ایران اسلامی است و آئین‌های عزاداری ماه محرم در شهرها و روستاهای مختلف آن براساس آداب و سنن کهن برگزار می‌شود.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: آئین و مراسم عزاداری محرم در ایران از گذشته تا کنون از شور و هیجان معنوی خاصی برخوردار بوده است و همه ساله دل‌های مشتاقان امام حسین (ع) را بیشتر و بیشتر به خود جذب کرده است.

وی با بیان اینکه امروز چهره زرین شهر گویای فضای محرم و عزاداری است، ادامه داد: با فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی، ایجاد حال و هوای ماه محرم و تکریم شعائر اسلامی، مجموعه مدیریت شهری زرین شهر با نصب پرچم‌های مشکی، ریسه و بنر در میادین، معابر و نصب المان‌های مناسبتی ماه محرم در راستای آماده سازی و خلق فضایی متناسب با آئین عاشورایی و سوگواری سالار شهیدان اقدام کرد.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه عزاداری برای اباعبدالله مهمترین وسیله‌ای است تا قیام و هدف امام حسین (ع) زنده بماند و دین و مکتب اهل بیت حفظ شود، اضافه کرد: زنده داشتن نهضت عاشورا موجب زنده نگه داشتن و ترویج مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‌ها و تربیت کننده و پرورش دهنده روح حماسه و ایثار بوده و بر همین اساس می‌توان گفت برگزاری آئین‌های مذهبی، مراسم‌های عزاداری و گریه بر مصائب سالار شهیدان باعث زنده نگه داشتن نهضت حسینی است.

وی تصریح کرد: پرسنل شهرداری زرین شهر در راستای بهره مندی از فضائل ماه محرم با برپایی ایستگاه صلواتی به یاد شهدای شهرداری در ورودی ساختمان شهرداری و پذیرایی از شهروندان با چایی و شربت و همچنین برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا، نوحه‌خوانی و سینه زنی، عشق و ارادت خود را به خاندان رسالت به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان ابراز کردند.

شهردار زرین شهر امام حسین (ع) را الگویی بی نظیر برای همه مسلمانان آزاده جهان دانست و خاطرنشان کرد: واقعه بزرگ عاشورا فرصتی برای اندیشیدن به درس‌های ماندگار این قیام عظیم و تفکر در باورها و رویکردهای آن است چراکه درس‌هایی چون آزادگی، عزت و مبارزه با ظلم و استبداد و تسلیم امر پروردگار بودن را یادآور می‌شود.

کد خبر 594486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.