گلپایگان قرمز شد

فرماندار گلپایگان گفت: در اعلام تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا، شهرستان گلپایگان در وضعیت قرمز قرار دارد، هیئت‌های مذهبی حساسیت بیشتری در طبخ و توزیع غذا انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عسگریان امروز شنبه _پانزدهم مردادماه_ در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: در اعلام تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا، شهرستان گلپایگان در وضعیت قرمز قرار دارد؛ هیئت‌های مذهبی حساسیت بیشتری در طبخ و توزیع غذا انجام دهند.

وی افزود: بازدیدی از هیئت‌های مذهبی شهرستان انجام دادیم، متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

فرماندار گلپایگان گفت: مسئول هیئت‌های مذهبی در شرایط قرمز شیوع کرونا مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توجه ویژه داشته و در توزیع و پخش غذا به لحاظ اهمیت و ضرورت سلامت افراد موارد بهداشتی را رعایت کنند.

عسگریان با تأکید بر همکاری هیئت‌های مذهبی با شبکه دامپزشکی گلپایگان در ذبح دام سالم، گفت: بازرسان شبکه بهداشت و درمان در ایام تاسوعا و عاشورا در نحوه طبخ غذای هیئت‌های مذهبی نظارت بیشتری انجام دهند.

یک کودک ۲۵ روزه مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری است

علیرضا صبوحی، رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان در ادامه اظهار کرد: طبق آمار، بیماران بستری شده هفته گذشته در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان، اکنون این شهرستان از لحاظ رنگ‌بندی ویروس کرونا به رنگ قرمز تبدیل شده است؛ اکنون فقط یک نوزاد ۲۵ روزه در بیمارستان امام حسین (ع) بستری است.

وی افزود: آمار مراجعات سرپایی به مراکز درمانی رو به افزایش است؛ باید در ایام تاسوعا و عاشورا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود؛ رعایت نکردن پروتکل‌ها حق‌الناس است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: در مردادماه از ۳۵ بیمار بستری شده در بیمارستان امام حسین (ع) یک مورد فوتی داشتیم؛ ۴۲ درصد بستری شدگان واکسن دریافت نکردند و ۲۲ درصد نیز دوز اول و دوم دریافت کرده بودند.

صبوحی با اشاره به اینکه روزانه بین هفت تا هشت نفر برای تست کرونا به مراکز منتخب شهرستان مراجعه می‌کنند؛ افزود: در مردادماه ۹۷ نفر برای تست کرونا به مراکز منتخب مراجعه داشتند که تست ۵۵ درصد آنان مثبت اعلام شده است.

وی با تأکید بر تزریق دوز چهارم واکسن کرونا، گفت: یک پایگاه سیار واکسیناسیون در شب‌های تاسوعا و عاشورا در محل امام زاده هفده‌تن گلپایگان دایر است.

فعالیت دو اکیپ دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا در گلپایگان

در ادامه مهدی نوری، رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: کشتارگاه دام گلپایگان در ایام تاسوعا و عاشورا برای استفاده هیئت‌های مذهبی در ذبح دام فعالیت دارد.

وی از فعالیت دو اکیپ دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا در شهرستان گلپایگان خبر داد و افزود: هیئت‌های مذهبی از ذبح دام در معابر و خیابان‌ها خودداری کنند، ذبح در داخل مساجد؛ در صورتی که قابل کنترل و شستشو باشد، بلامانع است.

کد خبر 594377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.