آل یاسین میزبان «میراث مرثیه» می‌شود

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان از برگزاری مراسم زیارت عاشورا و عزاداری سرور و سالار شهیدان از روز یازدهم محرم در خانه تاریخی آل یاسین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی فرجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آئین عزاداری «میراث مرثیه» از روز سه‌شنبه هجدهم مردادماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: خانه تاریخی آل یاسین در خیابان امام خمینی (ره) با حضور واعظان، خطبای برجسته، مداحان و ذاکران از ساعت ۶:۳۰ صبح پذیرای عاشقان مکتب حسینی است.

وی افزود: این مراسم به مدت ۱۰ روز تا پنجشنبه بیست‌وهفتم مردادماه مصادف با بیستم محرم الحرام ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، میزبانی از شیفتگان حضرت ثارالله توسط مدیریت شهری را یک افتخار دانست و بر عزم و تلاش بی‌وقفه خادمان و دست‌اندرکاران برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این آئین تأکید کرد.

فرجی پیشینه خانه تاریخی آل یاسین در برگزاری مجالس سوگواری سالار شهیدان و تعظیم شعائر دینی را عنوان و خاطرنشان کرد: این خانه که در ابتدا محلی برای آموزش و عرضه علوم دینی و فقهی و معارف اهل بیت بود، در ماه‌های محرم و صفر به واسطه تعطیلی حوزه و دوران اعزام طلاب برای تبلیغ آموزه‌های دینی، به عنوان محل برپایی عزاداری، میزبان سوگواران خاندان عترت بوده است.

کد خبر 594329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.