افزایش تاب‌آوری اجتماعی با الگو قراردادن حضرت زینب (س) در زندگی

کارشناس مرکز ملی پاسخگوی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: زندگی‌های مدرن پر از فراز و نشیب‌های گوناگون است که با الهام از نگاه حضرت زینب (س) به وقایع عاشورا باید شکل بگیرد.

یزدان رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در زندگی‌های امروزی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که بخشی از آن در اختیار شخص است و بخش عظیمی از آن در اختیارات فرد نیست، به همین خاطر بار زیادی از نارضایتی و غم را بر افراد تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه حضرت زینب (س) به وقایع روز عاشورا آستانه تحمل را در رنج و مصائب افزایش داد، گفت: زمانی که عبیدالله رو به حضرت زینب (س) کرد و در مقابل از دست دادن تمام خاندان و نزدیکانش در واقعه عاشورا گفت که «ببین خدا چه بر سر تو آورده است؟»، حضرت زینب (س) پاسخ داد: «من به‌جز زیبایی چیزی ندیدم» که این پاسخ نشان از عشق حضرت زینب (س) به خداوند است.

این کارشناس مرکز ملی پاسخگوی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در دوره‌های مختلف زندگی هر فردی امکان وقوع حوادث، رنج و ناراحتی وجود دارد که باعث می‌شود آستانه تحمل فرد کاهش پیدا کند، این پایین آمدن آستانه تحمل باعث می‌شود که فرد در زندگی شخصی و اجتماعی خود با مشکل‌های فراوانی روبه‌رو شود اگر فرد حضرت زینب (س) را در شرایط سخت الگوی خود قرار دهد، متوجه خواهد شد تنها با تغییر نگاه به زندگی، می‌تواند مشکلات را به چشم یک لذت زندگی نگاه کند یا مسیری برای رسیدن به لذت‌های پایدار در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باورهای قوی دینی در درک حقیقت مصائب و مشکلات و تحمل آن‌ها به افراد کمک خواهد کرد، ادامه داد: این تمثیل را در مادران شهید که چند فرزند خود را از دست داده‌اند یا شهدایی همچون شهید حججی که با رسیدن به نقطه باور تسلیم‌پذیری توانست بر مشکلات و مصائب فائق آید، می‌توان مشاهده کرد.

کد خبر 594317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.