علت فوت ۳ معلول در یک مرکز بهزیستی چه بود؟+جزئیات

رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی، علت فوت سه معلول در یکی از مراکز نگهداری معلولان تحت نظارت این سازمان را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، مهین‌تاج کراری درباره خبر منتشر شده در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مبنی بر فوت چندین نفر به صورت دسته‌جمعی در مرکز نگهداری معلولان در شهرستان ممسنی، اظهار کرد: این خبر شایعه‌ای بیش نیست و تنها سه نفر در روزهای بیست‌ونهم تا سی‌ویکم تیرماه امسال در مرکز نگهداری معلولان آقایان که هر سه نفر به دلیل بیماری گوارشی، ریوی و سکته فوت کردند و در گواهی فوت آن‌ها توسط پزشکان قید شده، چون مرگ هر سه نفر آنی بوده است حتی یک روز هم در بیمارستان بستری نبودند. دو نفر بالای ۵۰ سال و یک نفر ۴۱ سال سن داشت.

وی درمورد شایعه منتشر شده افزود: در روز اول مردادماه هشت نفر از معلولان مرکز به دلیل بیماری ویروس اسهال به بیمارستان ولی عصر (عج) شهر نورآباد منتقل شدند و با معاینات انجام شده با تشخیص پزشک نیاز به بستری نداشتند و حتی تست کرونا نیز از آن‌ها گرفته شد که هیچ مشکلی نداشتند و تست همگی منفی بود و از این هشت نفر تنها یک نفر علت اینکه اکسیژن خون وی پایین‌تر از ۹۰ بود یک شب بستری شد و هفت نفر دیگر به مرکز برگشتند.

رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی افزود: سه نفر از این هشت نفر در روز بعد از مرخصی باز به بیمارستان منتقل شدند که یک شب بستری بودند و مرخص شده‌اند و الان در مرکز بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند.

کراری افزود: مواد غذایی توسط شبکه بهداشت و درمان ممسنی و واحد بیماری‌های واگیردار این شهرستان بررسی شد که هیچ گونه مشکلی نداشته است.

وی اضافه کرد: غالباً در این مرکز معلولان ذهنی شدید نگهداری می‌شوند و عمر این معلولان به جهت شدت معلولیت سیر عادی ندارد و بیماری تنفسی در آن‌ها شایع است.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 594315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.