رشد دلنشین بورس

بازار بورس امروز پس از مدت‌ها رشد قابل توجهی داشت. بر این اساس شاخص کل امروز با رشد ۱۱هزار واحدی به سطح یک میلیون ۴۴۸ هزار واحد رسید، شاخص هم وزن نیز رشد ۱.۶ درصدی داشت، حال بازار خوب بود، ارزش معاملات نیز وضعیت بهتری را تجربه کرد و به سطح سه هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز پس از مدت‌ها رشد قابل توجهی داشت. بر این اساس شاخص کل امروز با رشد ۱۱ هزار واحدی به سطح یک میلیون ۴۴۸ هزار واحد رسید، شاخص هم‌وزن نیز رشد ۱.۶ درصدی داشت، حال بازار خوب بود، ارزش معاملات نیز وضعیت بهتری را تجربه کرد و به سطح سه هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهای فملی، وبملت، شستا، شپدیس، خودرو و حکشتی بیشرین تأثیر مثبت را بر بازار داشتند ولی نمادهای گروه پالایشی امروز با بازار همراه نشدند و روند منفی به خود گرفتند هر چند که در نیمه دوم سطح تقاضا برای نمادهای این گروه بهتر شد اما کار خود را با روند منفی پایان دادند در بازار فرابورس نیز نمادها بپاس، خدیزل، دماوند، فزر، صبا و فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و در بازار فرابورس نیز شاهد رشد ۱۸۸ واحدی بودیم شاوان بیشترین تأثیر منفی را بر بازار فرابورس داشت.

در بازار بورس روند منفی شفن به چشم می‌خورد و افت ۴.۲ درصدی را تجربه کرد، گروه خودرویی، بانکی، سرمایه‌گذاری‌ها، صندوق‌های دولتی، سیمان و آهک و گچ، دارویی، پتروشیمی، لاسیتک و ارتباطات همگی سبزپوش بودند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۱۱ هزار ۵۶۳ واحدی به سطح یک میلیون ۴۴۸ هزار ۹۲۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد شش هزار ۸۸ واحدی در سطح ۳۹۰ هزار ۱۴۳ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۴۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۱۳

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱۸۸ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۵۰ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۳۳۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۵۴

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۲۹ هزار ۷۵۷ و یک میلیون ۴۲۹ هزار ۹۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۴۸ و چهار میلیارد ۷۹۸ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. افران

۳. دارا یکم

۴. کیان

۵. شپنا

بیشترین حجم معامله

۱. وبملت

۲. های وب

۳. خودرو

۴. شستا

۵. وبصادر

بیشترین افزایش قیمت

۱. وبملت

۲. وساپا

۳. ورنا

۴. خچرخش

۵. رکیشح

بیشترین کاهش قیمت

۱. شفن

۲. شبریز

۳. تکنو

۴. حپترو

۵. کمنگنز

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

رشد دلنشین بورس

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد

پیش بینی: پیش‌بینی حرکت تا سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد را در طی روزهای کاری هفته جاری خواهیم داشت.

پرداخت سود ۹۰ شرکت از طریق سجام

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: با پرداخت سود سهام ۱۳ شرکت در هفته نخست مرداد ماه تعداد سودهای پرداختی از طریق اطلاعات سامانه سجام از ابتدای امسال به رقم ۹۰ شرکت رسید.

فروش ۶۱ درصد اوراق دولتی در سال ۱۴۰۱ از طریق بورس

براساس تصمیمات اتخاذ شده در راستای تأمین مالی بهینه، یازدهمین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان، مجموعاً مبلغ ۳.۲۰۴ میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به فروش رسید. در مجموع ۲۶.۴۱۲ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی در سال جاری، حدود ۳۹ درصد از طریق بازار پول و ۶۱ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

با احتساب مبلغ مندرج در جدول فوق، تاکنون مجموعاً ۲۶.۴۱۲ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود ۳۹ درصد از طریق بازار پول و ۶۱ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

توزیع سود سهام عدالت دو یا سه بار در سال می‌شود

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: برآوردها نشان می‌دهد سودآوری شرکت‌های سبد سهام عدالت افزایش قابل‌توجه پیدا کرده است. تلاش داریم بازه زمانی توزیع سود را ۲ یا ۳ بار در سال کنیم. سیاست دولت شناسایی حداکثر سود و تخصیص آن است.

شهرداری تهران آماده فروش املاک مازاد در بورس کالاست

شهرداری تهران از آمادگی برای عرضه املاک در بورس کالا خبر داده است. از نگاه مدیران شهرداری تهران بورس کالا بستر شفافی است که به واسطه آن، فروش املاک مازاد شهرداری می‌تواند در شرایط رقابتی بسیار سریع انجام گیرد

شفاف سازی دی

آگهی مزایده عمومی فروش اموال مازاد و تملیکی بانک دی (شرکت سهامی عام) -مرحله اول

پیرو آگهی مزایده عمومی املاک مازاد و تملیکی بانک دی (شرکت سهامی عام) منتشره در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱، به اطلاع سهامداران و ذی‌نفعان محترم می‌رساند مزایده مزبور در تاریخ مقرر برگزار و برای تعداد دو فقره از املاک مزایده شده به بهای تمام شده ۴۰.۰۰۰ میلیون ریال پیشنهاد قیمت ارائه گردید که پیش‌بینی سود قابل شناسایی از آن جمعاً حدود ۶۶.۲۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

شفاف‌سازی وبرق

شفاف‌سازی درخصوص شایعه منتشر شده

پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی و عدم فعالیت شرکت صنایع روی زنجان به استحضار می‌رساند علی‌رغم مشکلات مربوط به تعهد ارزی و ممنوعیت گمرکی برای ورود خاک که شرکت را تا مرز تعطیلی کامل پیش برده و قبلاً نیز اطلاع‌رسانی شده بود؛ لذا مدیریت جدید با تأمین خاک از معادن داخلی و راه‌اندازی مجدد خطوط تولید شمش روی، کارخانه را به روند عادی بازگردانده و با توجه به اینکه کارخانه با تمام ظرفیت‌ها در حال بهره‌برداری می‌باشد و اینکه تأمین خاک توسط مدیریت جدید به اندازه مصرف یک‌سال آینده خطوط تولید است این امید به سهامداران محترم داده می‌شود که رکورد تولید شکسته شود. همچنین شرایط خرید معدن خاک در حال بررسی است و در آینده نزدیک معدنی با مرغوبیت خاک بالا و متناسب با شرایط و نیاز کارخانه صنایع روی خریداری خواهد شد. لازم به ذکر است که تعهد ارزی که قبلاً ذکر شده بود به قوت خود باقی است و شکایت از سقایی مدیرعامل سابق شرکت با توجه به مصوبه هیئت مدیره در حال طی کردن مراحل اداری مربوطه است.

قیمت نفت در کمترین مقدار شش ماه اخیر

بازار نفت در نگرانی از تأثیر تورم بر رشد اقتصادی و در پی آن تقاضا به سر می‌برد، اما نشانه‌هایی از عرضه محدود سبب حفظ شدن کف قیمت‌ها شده است. نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی پس از هشدار بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه درباره رکود طولانی پس از اینکه نرخ بهره را به بیشترین میزان از سال ۱۹۹۵ افزایش داد، تشدید شد.

اوپک‌پلاس در این هفته موافقت کرد که هدف تولید نفت خود را در ماه سپتامبر ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، اما داده‌ها نشان می‌دهد که این یکی از کوچک‌ترین افزایش‌ها از زمان معرفی چنین سهمیه‌هایی در سال ۱۹۸۲ بود.

انتظار می‌رود نگرانی‌های عرضه نزدیک‌تر به زمستان افزایش یابد، زیرا تحریم‌های اروپا ممنوعیت واردات نفت روسیه از طریق دریا را ممنوع می‌کند.

نقشه بازار

رشد دلنشین بورس

کد خبر 594310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.