مدیریت آب‌های سطحی پایتخت دغدغه شورای ششم

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مدیریت آب‌های سطحی پایتخت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری، اظهار کرد: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی باید در مورد لایروبی نکردن و رصد وضعیت آب رودخانه‌های بالادست پاسخگو باشد، در حال حاضر شهرداری متهم شده و این در حالی است که شهرداری تهران تنها در محدوده مرزی شهر تهران می‌تواند فعالیت کند و بعد از کمربندی تهران نیز خارج از حیطه فعالیت شهرداری تهران است و همان طور که در سال‌های اخیر مشاهده می‌شود شهرداری، تمام گلوگاه‌های سیلابی در داخل شهر تهران را رفع کرده است و حتی در حال کنترل و هدایت روان آب و سیلاب‌های احتمالی تهران در محدوده بزرگراه فتح است.

وی ادامه داد: شهرداری طبق برنامه جامع مدیریت آب‌های سطحی، مرتب و منظم کار خود را انجام می‌دهد و مشکلی در این حوزه نداریم.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: سیل امامزاده داوود (ع) از رودخانه بالادست ایجاد شد و وزارت نیرو و جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشند تا اگر ترک فعلی انجام شده است، بررسی شود.

وی افزود: در دهه ۴۰ سیلاب عظیمی در تهران جاری شد که منجر به مرگ بیش از ۲۷۰۰ نفر شد و در آن زمان مدیران تهران شروع به انجام مطالعات روی رودخانه‌های تهران کردند، اما در دهه ۵۰ و ۶۰ که مجدد سیل به تهران آمد، مدیران شهری ضمن به روزرسانی مطالعات قبلی، نسبت به دریافت یک وام جهانی اقدام کردند و این وام برای مدیریت آب‌های سطحی شهر تهران هزینه شد.

آقامیری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد که ۷۰۰ کیلومتر شبکه هدایت آب‌های سطحی در تهران ساخته شود که تاکنون ۵۳۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی ساخته شده است و ۱۷۰ کیلومتر از این پروژه باقی مانده است که حدود هفت هزار میلیارد تومان برای تکمیل، اعتبار لازم دارد و این شبکه موجب شده که در سیلاب‌های اخیر میزان تلفات کاهش یابد و سیلاب به آب‌گرفتگی سطح تهران تبدیل شود.

وی اضافه کرد: رودخانه‌های بالادست تهران خارج از شهر تهران است و باید وزرات نیرو و جهاد کشاورزی نسبت به لایروبی و نگهداشت رودخانه پاسخگو باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: هفت رودخانه در بالا دست تهران فعال هستند و نیاز به ایجاد تمهیداتی دارند، باید این رودخانه‌ها که از بالادست و از خارج شهر وارد تهران می‌شوند به طور مستمر کنترل، لایروبی و نگهداشت شوند تا از نظر میزان ورودی و خروجی آب مشکلی ایجاد نکنند.

منبع‌: ایسنا

کد خبر 594275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.