نکات مهم خرید المنت حرارتی سرامیکی و فلنج دار

می‌توان گفت المنت فلنج دار و سرامیکی محبوب ترین نوع المنت‌های حرارتی به شمار می‌روند. در این مقاله به راهنمای خرید این دو المنت پر طرفدار خواهیم پرداخت.

این روزها با وارد شدن به دهه محرم میزان تقاضا برای خرید المنت فلنج دار و سرامیکی به بیشترین حد خود رسیده است. در این مقاله از خبرگزاری ایمنا قرار است به این موضوع بپردازیم که هنگام خرید المنت‌های حرارتی علی الخصوص از نوع سرامیکی و فلنج دار چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد. امیدواریم این مقاله راهنمای خوبی برای خرید شما عزیزان باشد. اگر شما هم قصد خرید المنت دارید این مقاله را از دست ندهید.

المنت حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

ممکن است برخی از عزیزان با المنت‌های حرارتی هیچ گونه آشناییتی نداشته باشند پس قبل از اینکه سراغ نکات خرید برویم بهتر است پاسخ این سوال مهم را بدهیم که المنت حرارتی چیست؟

المنت حرارتی قطعه‌ای است که انرژی الکتریکی را دریافت می‌کند سپس این انرژی دریافت کرده را در قبال انرژی گرمایی به ما تحویل می‌دهد.

از گرمای حاصل از این المنت‌ها استفاده‌های بسیاری در صنعت و موارد خانگی می‌شود. از جمله کاربردهای اصلی المنت‌های حرارتی در موارد خانگی می‌توان به استفاده در اتو، اجاق گاز، فر، مایکروویو، چای ساز، قهوه ساز، شوفاژ و … اشاره کرد. همچنین برخی از کاربردهای صنعتی این وسیله عبارتست از: دستگاه‌های جوجه کشی، صنعت تولید لاستیک، تزریق پلاستیک، کارخانجات مختلف و… اشاره کرد. اگر شما کاربردی به غیر از موارد ذکر شده برای المنت‌ها سراغ دارید آن را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

انواع المنت‌های حرارتی

المنت حرارتی با توجه به استفاده متنوع و کاربردهای گسترده‌اش در انواع و ابعاد مختلفی تولید می‌شود. توجه داشته باشید که هر نوع المنت مخصوص یک نوع کاربرد تولید می‌شود و نمی‌توان آنها را با یکدیگر جایگزین کرد. اصلی ترین انواع المنت عبارتند از:

  • المنت سرامیکی
  • المنت فلنج دار
  • المنت میله‌ای
  • المنت استخری
  • المنت کویل هیتر
  • المنت کوره‌ای
  • المنت فشنگی
  • المنت تسمه‌ای

اشاره کرد. در ادامه درباره دو نوع از مهم‌ترین انواع المنت یعنی المنت سرامیکی و فلنج دار صحبت خواهیم کرد.

راهنمای خرید المنت فلنج دار

برخی از افراد همواره دنبال قیمت پایین هستند و هنگام خرید المنت نیز به دنبال خرید المنت فلنج دار ارزان هستند. نکته‌ای که باید به این دسته از افراد باید یادآور شد این است که درست است قیمت یک بحث مهم در خرید المنت هاست ولی تمام موضوع نیست چرا که ممکن است بخاطر پایین بودن قیمت از مواد اولیه کم کیفیتی در تولید آن استفاده شده باشد که همین امر باعث خرابی سریع المنت فلنج دار می‌شود.

المنت‌های فلنج دار را اغلب برای گرم کردن مایعات مورد استفاده قرار می‌دهند. قبل از ثبت سفارش باید درباره این موضوع تصمیم بگیرید که آیا گرم شدن سریع مایع برای شما در اولویت بیشتر است یا طول عمر بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تر؟

نکات مهم خرید المنت حرارتی سرامیکی و فلنج دار

اگر سرعت عمل برای شما در درجه اول قرار دارد باید به سراغ المنت فلنج دار مستقیم بروید ولی اگر بهینه بودن و هزینه پایین‌تر برایتان در اولویت اول قرار دارد نوع غیر مستقیم این المنت مناسب شماست.

در آخر باید بگوییم حتماً قبل از خرید المنت فلنج دار، قیمت روز را استعلام بگیرید. مواد اولیه سازنده این المنت همگی وارداتی می‌شد و از آنجایی که نرخ ارز نوسان دارد بنابرین قیمت المنت نیز به سرعت در حال تغییر می‌باشد. در ادامه درباره نکات مهم دیگر المنت محبوب یعنی سرامیکی صحبت خواهیم کرد.

راهنمای خرید المنت سرامیکی

همان طور که در بخش المنت فلنج دار نیز اشاره شد، قیمت ارزان نباید اولویت اول در خرید المنت‌ها باشد. به فرض مثال ممکن است از سرامیک درجه دو و سه در تولید المنت استفاده شود که همین باعث می‌شود مقاومت المنت در برابر ضربه بسیار پایین باشد و با یک ضربه جزئی المنت سرامیکی شما دچار آسیب شود.

نکات مهم خرید المنت حرارتی سرامیکی و فلنج دار

مورد مهم دیگر در بحث خرید المنت سرامیکی، حساس بودن جنس این المنت است. سرامیک سازنده رویه و سطح این المنت است و در صورتی که ضربه محکمی به آن وارد شود دچار ترک خوردگی می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد. البته اگر بتوانید در مقابل ضربه از المنت سرامیکی محافظت کنید، می‌توانید سالیان سال بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید.

المنت‌های سرامیکی را می‌توان در انواع مختلف یک تکه، دو تکه و سه تکه یافت. هر کدام از این المنت‌ها میزان حرارت تولیدی و مقاومت مختلفی دارند پس قبل از خرید حتماً با کارگاه تولید کننده المنت حرارتی مشورت کنید تا در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید.

سخن پایانی

در این مقاله از خبرگزاری ایمنا درباره نکات مهم خرید المنت سرامیکی و فلنج دار به طور کامل صحبت شد. در مقالات بعدی درباره دیگر انواع المنت نیز توضیحات لازمه داده خواهد شد. امیدواریم این متن برایتان کاربردی بوده باشد و در انتخاب المنت درست شما را یاری کند. لطفاً تمام سوالات و نظرات خود درباره این مقاله را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

کد خبر 594268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.